قلعه‌نویی

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دیدار ما با ژاپن می‌توانست در روز فینال انجام شود.

به گزارش پیام خانواده  از قطر، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی مقابل ژاپن، اظهار داشت: این بازی می‌توانست در روز فینال انجام شود. هرچند الان هم یک فینال است. به هرحال قرعه است که در این مرحله با هم روبرو می‌شوند.

*ژاپن بسیار بابرنامه است

وی افزود: ژاپن تیم بسیار با برنامه‌ای است. بازی‌های قبل از جام ملت‌ها هم نشان داده با آمادگی کامل وارد مسابقات شدند. بازی‌های مقدماتی و گروهی آن‌ها با بازی‌های حذفی خیلی فرق دارد.

*از بازیکنانم به خاطر بازی قبلی تشکر می‌کنم

سرمربی تیم ملی گفت: یعنی در این مرحله با مدل کاملتر بازی کردند. شاید در آن 3 بازی انرژی خودشان را نگه داشته بودند تا در مراحل حذفی عملکرد بهتری داشته باشند. ژاپن را از چندماه قبل آنالیز کردیم. برنامه داشتیم کلیه تیم‌هایی که احتمالا با ما روبرو می‌شوند را آنالیز کنیم. از بازیکنان تیم خودمان به خاطر بازی قبلی تشکر می‌کنم. یکی از بهترین بازی‌هایی بود که در 10 ماه گذشته داشتیم.

قلعه‌نویی: ایران و ژاپن می توانست در فینال باشد؛ پیراهن تیم ملی برای 80 میلیون ایرانی است

*بازی با سوریه باید دقیقه 70 تمام می‌شد

وی افزود: سوریه در دور گروهی یک گل خورد و 4 توپ به سمت دروازه‌اش رفت ولی مقابل ما 11 توپ به سمت دروازه این تیم رفت. امید گل، مالکیت و تعداد پاس ما هم زیاد بود. یعنی ایران هم بسیار فوتبال خوبی ارائه داده، امیدواریم بازی خوب و منطقی ارائه دهیم. آنچه واقعیت فوتبال است زمانیست که داور سوت را می‌زند. این تحلیل‌ها برای بیرون زمین است ولی بازیکنان را توجیه کردیم که چه مدلی بازی کنند. تا حدودی هم ضرر کردیم. استراحت ما کمتر بود و بدشانسی آوردیم که بازی ما 120 دقیقه‌ای شد. به بازیکنان هم گفتم، بازی با سوریه باید دقیقه 70 تمام می‌شد. اگر آن موقعیت‌ها را گل می‌کردیم بعد از دقیقه 70 می‌توانستیم 4-3 بازیکن را بیرون بیاوریم و استراحت بدهیم تا برای بازی بعدی آماده شوند.

قلعه نویی گفت: خداراشکر توانستیم صعود کنیم. از تک تک بازیکنان به خاطر زحماتشان در این چند ماه، ممنون هستم. با امیدواری و نهایت آمادگی، مهیای بازی با ژاپن هستیم. ان‌شاالله هم بازی خوبی شود و هم بتوانیم آنچه در توان داریم را انجام بدهیم.

*می‌شد 4 روز فاصله میان بازی ما با ژاپن بدهند

وی درمورد برنامه ریزی عجیب AFC که بین مرحله حذفی و گروهی 8 روز استراحت وجود داشت اما از بازی سوریه تا مصاف حساس با ژاپن، 3 روز فاصله بود، عنوان کرد: قانونا بین دو بازی حداقل باید 72 ساعت زمان ریکاوری باشد که متاسفانه این زمان را نداشتیم. ریکاوری فیزیکی را به کمک گروه پزشکی، ماساژورها و آب درمانی، انجام دادیم. بازسازی بدن از طریق مکمل‌ها را هم به نحو احسن انجام دادیم. می‌شد از آن طرف زمان کمتری در نظر بگیرند و از این طرف مثلا به ما 4 روز فرصت بدهند. به هرحال برنامه ریزی شده و باید با همین شرایط جلو برویم.

قلعه‌نویی: ایران و ژاپن می توانست در فینال باشد؛ پیراهن تیم ملی برای 80 میلیون ایرانی است

*اگر گفتم، برخی بازیکنان بزرگی نکردند، بحثم فنی بود

سرمربی تیم ملی درخصوص اینکه پس از بازی با سوریه اعلام کرد برخی بازیکنان بزرگی نکردند و باعث ایجاد دودستگی در رسانه‌های کشور شدند، گفت: یک سری بازیکنان فنی می‌توانند وزن تیم را بالا ببرند. این در تیم‌های باشگاهی و تیم‌های ملی دیگر هم هست. ما هم چند بازیکن داریم که از نظر فنی خیلی خوب بودند ولی باید خودشان بازی را اداره و دقیقه 70 تمام می‌کردند. بحث من فنی بود. حالا طور دیگری تجزیه تحلیل می‌کنند، دید خودشان است و باید از خودشان بپرسید. از کلیه بازیکنانم نهایت تشکر را می‌کنم. واقعا یک گروه بودیم که در این چندسال مربیگری‌ام چنین جو خوبی را ندیده بودم.

*مربی باید صداقت داشته باشد و نباید یک بعدی باشد!

وی تصریح کرد: بازی با امارات دید که بزرگان تیم چگونه رامین را آماده می‌کنند و نشان می‌دهد جو بسیار خوبی است. ولی مربی باید صداقت داشته باشد. آنجا که باید بگوید، بگوید. آنجا که باید، تشویق کند. نباید یک بعدی باشد. مثلا اگر بازیکنی در حد خودش نبوده، باید بداند. اگر نداند که دراصل به خود بازیکن و مجموعه تیم لطمه می‌زنیم. 80 میلیون دنبال نتیجه تیم ملی هستند. پس باید نگاه، نوع بازی و نوع رفتار ما به خاطر دل آن‌ها باشد. چه داخل کشور چه خارج از کشور با هر نظر و عقیده‌ای، همه این آدم‌ها تیم ملی‌شان را دوست دارند. به مسائل دیگر کاری نداریم. بازیکن باید بداند برای آن 80 میلیون با همه وجود بازی کند.

*باید برای مملکت و مردم عرق و تعصب داشته باشیم

قلعه نویی تصریح کرد: بازی ایران و بحرین که آن اتفاق برای علی دایی افتاد، اولین نفری که بالای سر او رسید با دروازه‌بان بحرین، من بودم. بازی در هیروشیما بود. بزرگانی مانند دایی داشتیم. 70 دقیقه با لوله‌ای که پاره شده بود بازی کرد. این بازیکنان وارث آن بزرگان هستند. بازیکنان بزرگی در تاریخ داشتیم که با سر شکسته یا زانوی بانداژ شده بازی کردند. این عرق و تعصب را باید برای ممکلت و مردم داشته باشیم.

*این عرق و تعصب را باید برای ممکلت و مردم داشته باشیم

قلعه نویی تصریح کرد: بازی ایران و بحرین که آن اتفاق برای علی دایی افتاد، اولین نفری که بالای سر او رسید با دروازه‌بان بحرین، من بودم. بازی در هیروشیما بود. بزرگانی مانند دایی داشتیم. 70 دقیقه با لوله‌ای که پاره شده بود بازی کرد. این بازیکنان وارث آن بزرگان هستند. بازیکنان بزرگی در تاریخ داشتیم که با سر شکسته یا زانوی بانداژ شده بازی کردند. این عرق و تعصب را باید برای ممکلت و مردم داشته باشیم.

* پیراهن تیم ملی برای 80 میلیون ایرانی است

وی افزود: الان هم پیراهن تیم ملی است. حاج صفی دچار گرفتگی کتف شد. رامین رضاییان و چند بازیکن دیگر طبق آمار نزدیک 16 کیلومتر با شدت بالا دویدند. پس این پیراهن برای 80 میلیون نفری است که باید دلشان را شاد کنیم. برد و باخت مساله دیگریست. آن روز بزرگان تیم می‌توانستند از دقیقه 70 بازی را تمام کنند ولی از نظر فنی راضی هستیم. این یک بحث فنی و انگیزشی بود که برای بازی فردا آماده شوند. تجزیه و تحلیل‌ها، نگاه افراد است.

سرمربی تیم ملی گفت: کلیه بازیکنان زحمت کشیدند، دویدند، آمار دوندگی‌شان خیلی بالا بود. من برای نمونه گفتم. مثلا حاج صفی چون سن بالاتری دارد، او را گفتم وگرنه بقیه بازیکنان ما هم در همین سطح بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =