پیروانی

سرمربی اسبق تیم فوتبال امید کشورمان با استقبال از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد امیر قلعه‌نویی، گفت: باید به مربی ایرانی هم مانند مربی خارجی در تیم ملی فرصت داده شود.

به گزارش پیام خانواده  غلامحسین پیروانی، سرمربی اسبق تیم فوتبال امید در گفت‌وگو با ایرنا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که تیم ملی در این مسابقات نشان داد، حق این تیم قهرمانی بود و می‌توانستیم جام را به دست بیاوریم. در بازی با قطر در مرحله نیمه‌نهایی، تیم بازی خوبی انجام داد و باید برنده از زمین بیرون می‌آمد اما شرایط به صورتی رقم خورد که نتوانستیم در آن مسابقه نتیجه بگیریم، با این حال باید امیدوارانه به روند تیم ملی در ادامه نگاه کرد.

پیروانی درباره اعلام امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی جهت اتخاذ رویکرد جوان‌گرایی در مسابقات بعدی، اظهار کرد: استفاده از بازیکنان جوان رویکرد مثبتی است که باید از آن استقبال کرد. البته معتقدم که جوان‌گرایی می‌توانست زودتر از این هم صورت بگیرد. با این حال پس از جام ملت‌ها این تصمیم گرفته شد و این رویکرد می‌تواند سبب اتفاق‌های خوب برای فوتبال شود.

وی با بیان اینکه تا ۴ سال آینده، نزدیک ۱۲ تا ۱۵ بازیکن از تیم ملی در پروسه جوان‌گرایی تغییر خواهند کرد، اذعان کرد: در جوان‌گرایی باید صبر داشته باشیم. البته نمی‌توان به یک‌باره چند بازیکن بزرگ را کنار گذاشت و باید با اتخاذ یک رویکرد منطقی، بازیکنان جوان را جایگزین کنیم.

سرمربی اسبق تیم فوتبال امید افزود: البته باید ببینیم که چه داشته‌هایی برای جایگزینی داریم. آیا در فوتبال ایران آن‌قدر بازیکن جوان که در حد تیم ملی باشند، شناسایی و تربیت شده‌اند که حالا بخواهیم از آنها استفاده کنیم؟

وی که از مربیان سازنده فوتبال کشورمان به شمار می‌رود، درباره دلایل اینکه چرا در باشگاه‌ها به استعدادیابی اهمیت داده نمی‌شود، یادآور شد: متاسفانه نه مربی و نه مدیر یک باشگاه در طول فعالیتش حاشیه امنیت ندارد و با یک نتیجه ممکن است تغییر کند. به همین خاطر نتیجه‌گرایی در بین مربیان غالب می‌شود و آنها به دنبال این هستند که نتیجه بگیرند. با توجه به رویکرد نتیجه‌گرایی، استعدادیابی به حاشیه می‌رود و کمتر به آن اهمیت داده می‌شود.

پیروانی با بیان اینکه باشگاه‌ها به جای ساختن بازیکن به استفاده از بازیکنان به اصطلاح حاضر وآماده روی آورده‌اند، گفت: فدراسیون فوتبال باید برای اینکه به بازیکنان جوان در لیگ فرصت داده شود، باشگاه‌ها را در هر فصل ملزم به استفاده از بازیکنان امید و جوان بیشتری کند و سهمیه‌هایی که در حال حاضر در نظر گرفته شده را افزایش دهد.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره ارزیابی عملکرد قلعه‌نویی هم یادآور شد: باید به قلعه‌نویی مانند مربیان خارجی فرصت داد. در گذشته تیم ملی با مربی خارجی در جام ملت‌ها نتیجه نمی‌گرفت و پس از آن به او فرصت داده می‌شد. تیم ملی با قلعه‌نویی تا نیمه‌نهایی جام بالا رفت و باید از او در ادامه راه حمایت کرد و امکانات و ملزوماتی که او برای موفقیت احتیاج دارد، در اختیارش گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =