مجتبی تاجیک

دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان از آغاز جشن‌های «هفته جوان» از امروز خبر داد و گفت: این جشن‌ها تا ۱۷ اسفندماه ادامه دارند و به مناسبت این هفته، استفاده از کتابخانه‌های عمومی، موزه‌ها، استخرها، سالن‌های ورزشی و سینماها برای جوانان «نیم بهاء» یا «رایگان» خواهد بود.

به گزارش پیام خانواده مجتبی تاجیک دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان و مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیری جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشستی خبری که در آستانه ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، امروز برگزار شد، به تشریح برنامه‌های هفته جوان (۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها) پرداخت.

تاجیک شعار هفته جوان را «جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت» اعلام و اظهار کرد: هدف از برنامه‌های این هفته ایجاد نشاط، خدمت رسانی به جوانان، ایجاد بستری برای مانور ویژه ملی برای جوانان و نقش آفرینی موثر دانست و گفت: در این هفته بیش از ۳۰ برنامه برگزار می‌شود که مهمترین آن‌ها با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس و لزوم بحث مشارکت در انتخابات، برنامه‌های تبلیغاتی با محوریت جوانان و چالش‌های آنها در انتخابات آینده است.

وی با اشاره به وجود ۲۴ میلیون جوان در کشور خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته جوان باید با هدف ایجاد نشاط، خدمت رسانی به جوانان، اطلاع رسانی خدمات حوزه جوانان و بستری برای یک مانور ویژه ملی برای این قشر طراحی شود.

تاجیک در ادامه به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی جوانان با مسئولان استانی و کشوری اشاره کرد که می‌تواند باعث شناخت مسئله جوانان شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان گفت: در هفته جوان خدمات ویژه‌ تر همچون خدمات مشاوره کسب و کار، خانواده و ازدواج، همچنین برگزاری کارگاه‌های خلاقیت را خواهیم داشت این در حالیست که استفاده از کتابخانه‌های عمومی، موزه‌ها و استخرها، سالن‌های ورزشی و سینماها نیز برای جوانان «نیم بهاء» یا «رایگان» خواهد بود.

وی در ادامه این نشست از گلریزان آزادی زندانیان جوان جرائم غیرعمد با مشارکت خیرین خبر داد.

راه اندازی موکب‌ها توسط جوانان، بازدید از پارک علم و فناوری، تمرکز بر برنامه‌های روایت پیشرفت، تولید برنامه‌های رادیو و تلویزیون، دیدار با خانواده‌های جانبازان و شهدا از دیگر برنامه‌های هفته جوان بود که توسط تاجیک اعلام شد.

دبیر ستاد هفته جوان ادامه داد: دو جشنواره درهفته جوان برگزار می‌شود؛ جشنواره «جام جوان» که اولین جشنواره رسانه‌ای با تمرکز بر تولیدات رسانه جوانان است؛ مهلت دریافت آثار نیز تا ۲۹ اسفند امسال در قالب‌های صوت، پادکست، تصویری، گزارش خبری، عکس و غیره تعیین شده است. همچنین جشنواره «جوانان برتر ایران زمین» با شعار و پوستر «جوان ایرانی پرچمدار پیشرفت» رونمایی می‌شود. این جشنواره با هدف شناسایی و ترویج ارزش‌ها و ... در محورهای قرآن، ادبیات، شعر، فیلم، موسیقی، ورزش، کارآفرینی و دانش بنیان، با مشارکت ۲۰ دستگاه برگزار می‌شود.

تاجیک همچنین از آغاز جشن‌های هفته جوان از امروز تا ۱۷ اسفند در کشورخبر داد.

وی با بیان اینکه سالانه به ۱۴۰ هزار سرباز در طرح سرباز ماهر، مهارت‌های زندگی و شغلی می‌آموزیم خاطر نشان کرد: این در حالیست که با هدف کارآفرینی، وام‌های اشتغالزایی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی با سودهای متفاوت تعریف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =