سامانه جستجوی شغل

مدیر سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون گفت: بالغ بر ۲۸۰ هزار نیروی کار وارد این سامانه شدند، ۲۷ هزار کارفرما در سامانه اطلاعات خود را ثبت و درخواست نیرو کرده و به این واسطه تقریبا ۲۷۵ هزار ظرفیت شغلی ثبت شده است.

به گزارش پیام خانواده   امید ملک همزمان با دومین روز نمایشگاه رسانه های ایران با حضور در غرفه ایرنا و گفت وگو با خبرنگار اقتصادی این خبرگزاری گفت: بهره وری سامانه‌های کاریابی در گذشته آنطور که سیاستگذار انتظار داشت، بالا نبود و وزارت تعاون برای رفع این نقیصه بستری را فراهم کرد که بازیگران حوزه کار اعم از کارجو و کارفرما بتوانند به یکدیگر متصل شوند.

وی افزود: این سامانه با شفافیتی که در اطلاعات بازار کار ایجاد می‌کند می‌تواند هزینه جستجوی شغل را برای کارفرما و کارجو کاهش دهد. از طرف دیگر این سامانه چون به واسطه حاکمیتی بودن به بانک‌های اطلاعاتی متصل است سوابق شغلی، تحصیلی و مهارتی کارجو را راستی آزمایی می‌کند و کارفرما نیرویی انتخاب می‌کند که گفته‌هایش با رزومه او همخوانی دارد.

تقریبا ۲۷۵ هزار ظرفیت شغلی در سامانه جستجوی شغل ثبت شده است. ۹۳ هزار معرفی‌نامه برای کارجویان از طریق دفاتر کاریابی برای کارفرمایان صادر شده است. حدود ۳۰ هزار نفر نیز از این طریق وارد بازار کار شده‌اندملک تاکید کرد: کاریابی‌ها هنوز در حوزه جستجوی شغل و هماهنگ کردن کارفرما و کارجو کارایی دارند و با توجه به اصلاح آیین نامه کاریابی‌ها، قوانین جدیدی را برای آن‌ها درنظر گرفته است. این آیین‌نامه در سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید و سامانه جستجوی شغل از تیرماه سال جاری آغاز به کار کرد.

مدیر سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون افزود: این سامانه تبلیغات خاصی نداشت اما استقبال عمومی خوبی از آن صورت گرفت. طبق آخرین آمار تقریبا بالغ بر ۲۸۰ هزار نیروی کار وارد سامانه شدند. ۱۴۰ هزار نفر رزومه خود را تکمیل کردند و درخواست شغلی خود را در سامانه ثبت کردند. ۲۷ هزار کارفرما در سامانه اطلاعات خود را ثبت و درخواست نیرو کرده است. تقریبا ۲۷۵ هزار ظرفیت شغلی در سامانه جستجوی شغل ثبت شده است. ۹۳ هزار معرفی‌نامه برای کارجویان از طریق دفاتر کاریابی برای کارفرمایان صادر شده است. حدود ۳۰ هزار نفر نیز از این طریق وارد بازار کار شده‌اند.

ملک گفت: برای بهبود وضعیت کارجویان، تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان فنی و حرفه‌ای به امضا رساندیم تا افرادی که از طریق سامانه جستجوی شغل به این سازمان معرفی می‌شوند و آموزشی که در این سازمان می‌بینند منجر به ورود آنها به بازار کار شود وزارتخانه هزینه آموزش فرد را تقبل می‌کند. ظرف ۲ ماه گذشته حدود ۱۰ هزار نفر از طریق سامانه جستجوی شغل به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شدند.

مدیر سامانه جستجوی شغل درباره توسعه این سامانه گفت: اکنون مشوق‌های کارفرمایی مانند معافیت بیمه‌ای، طرح کارورزی و بحث یارانه دستمزد از طریق این بستر اتفاق خواهد افتاد. بحث دیگر آزمون‌های شخصیت شناسی و مهارت سنجی است تا شغل متناسب برای افراد تشریح شود. یک موتور جستجو نیز در حال راه‌اندازی در سامانه است تا به تطبیق شغلی که دفاتر کاریابی انجام می‌دهند کمک کند.

بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌های خلاق و دانش‌بنیان فعال در این حوزه تا دوم اسفند ماه هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰ میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =