کد خبر: 12840
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تربیت مدرس

پیام خانواده- کارگاه آموزش تربیت مربی همیاران اجتماعی به همت موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با همکاری کارگروه علمی عملیاتی کنترل و پیشگیری از خودکشی سازمان آسیبهای اجتماعی کشور روز چهارشنبه 2 اسفندماه برگزار می‌کند.

به گزارش پیام خانواده؛ کارگاه آموزش تربیت مربی همیاران اجتماعی را موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم با همکاری کارگروه علمی عملیاتی کنترل و پیشگیری از خودکشی سازمان آسیبهای اجتماعی کشور روز چهارشنبه 2 اسفندماه سال جاری به صورت حضوری در استان البرز برگزار می‌شود.

از آنجا که اقدام به خودکشی فقط ازدست‌رفتن و مرگ یک نفر نیست، بلکه ازدست‌دادن بخش چشمگیری از نیروهای مولد جامعه است و این عمل یک تراژدی برای والدین و همسر و فرزندان و سایر اعضای خانواده و دوستانِ فرد به شمار می‌رود که به بهداشت روانی آن‌ها آسیب‌های جدی وارد می‌کند؛ موسسه خاتم این بار در استان البرز کارگاه آموزشی تربیت مربی را ویژه همیاران اجتماعی برگزار می‌کند.

گفتنی است باتوجه به اهمیت موضوع در جامعه و آثار سوء روان‌شناختی و ‌اجتماعی و اقتصادی بر زندگی اطرافیان دارد؛ خاتم این کارگاه را با موضوعات: تبیین برنامه مراقبین اجتماعی؛ مفهوم شناسی و بررسی علل و عوامل زمینه ساز در اقدام به خودکشی و پیشگیری، مدیریت و اصول ارزیابی خطر اقدام به خودکشی و همچنین مداخله‌های فوری و فشرده در اقدام به خودکشی خواهد بود.

شایان ذکر است همانطور که گفته شد بدلیل اهمیت بالای موضوع در جامعه دکتر فاطمه سادات رازقی رئیس کارگروه علمی و عملیاتی پیشگیری و کنترل خودکشی سازمان امور اجتماعی کشور، دکتر معصومه سادات طباطبایی و مرضیه محمدی از اساتید این دوره آموزشی خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =