زهرا سعیدی تبار

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: بانوان ظرفیت های عظیمی دارند که اگر مورد توجه مسئولان و برنامه ریزان قرار بگیرد دستاوردهای بسیار خوبی برای جامعه دارد.

«زهرا سعیدی تبار» گفت: رسانه ها نقش و ظرفیت بسیار بالایی در این زمینه دارند.

این استاد دانشگاه و فعال رسانه ای که سابقه دبیری فلسفه و منطق درآموزش و پرورش، تحصیل در مدرسه عالی قضایی و کسب دکترا در رشته تاریخ تمدن اسلامی را در کارنامه دارد با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: افرادی باید وارد مجلس شوند که با مشکلات جامعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... آشنایی داشته و به دنبال راهکار قانونی و در صورت نیاز تصویب قوانین مورد نیاز باشند.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در ساختن جامعه ای پویا و موفق گفت: در طول تاریخ از زمان پیامبر تا کنون شاهد حضورتاثیرگذار زنان از حضرت خدیجه(س) ، حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) تا حضرت معصومه (س) و... در عرصه های مختلف هستیم و امروز دشمن با وقوف بر این موضوع به دنبال ضربه زدن به اسلام و نظام از طریق نزول جایگاه زنان است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب به این نقش سازنده و موثر واقف بوده و به همین دلیل تلاش دارند با سرمایه گذاری روی این بخش به اسلام و نظام ضربه بزنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم فضاسازی و ایجاد امکانات رفاهی برای بانوان تصریح کرد: موضوعی که سبب نشاط زنان و خانواده می شود فضای سبز و پارک است که متاسفانه در قم این فضاها و نیز سالن های ورزشی ویژه بانوان کم است که با برنامه ریزی بهتر و پیگیری های لازم می‌توان فضای بهتری برای بانوان فراهم کرد.

سعیدی تبار افزود: متاسفانه امکانات رفاهی در قم محدود و کم است وباید کانون های فرهنگی و کتابخانه ها افزایش پیدا کرده و این موضوع سبب افزایش نشاط و روحیه شاد بانوان خواهدشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بانوان ظرفیت های عظیمی دارند که اگر مورد توجه قرار بگیرد دستاوردهای بسیار خوبی برای جامعه دارد گفت: باید درجهت رفع نیازهای جوانان به ویژه دختران گام برداریم.

وی در ادامه به موضوع زنان بدسرپرست و بی سرپرست پرداخت و افزود: تلاش های بسیار خوبی در استان در زمینه زنان بی سرپرست و بد سرپرست انجام شده است اما نیازمند فعالیت های بیشتری به ویژه در مهارت آموزی و ایجاد مراکز ویژه زنان و جوانان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش انگیزه حضور خود در صحنه انتخابات را حمایت از زنان محروم ذکر کرد و گفت: جرقه این امر زمانی زده شد که مشاهده کردم عده ای از زنان محروم برای کار شرافتمندانه و کسب درآمد برای خانواده خود مجبور بودند در نیمه های شب به مرغداری های خارج شهر بروند، کاری که برای مردان نیز سخت و طاقت‌فرساست.

وی ادامه داد: بهبود اقتصاد،معیشت،حمایت از زنان خانه دار باید از شعار به عمل تبدیل شود. سعیدی تبار در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل جوانان پرداخت و گفت: باید براساس نیاز جوانان قدم برداشته و در راستای رفع نیازهای انها گام برداریم.

وی با انتقاد از فیلترینگ شبکه های اجتماعی گفت: این موضوع آسیب های بیشتری برای جامعه داشته است و به نظر من اینکه شبکه های اجتماعی برای مردم فیلتر باشد و مسؤلین از آن استفاده کنند به هیچ وجه منطقی نیست ضمن اینکه سکوهای داخلی باید تقویت شوند.

وی افزود: در عین حال محدودیت‌ها باید به فرصت تبدیل شوند و برای پویایی و نشاط بیشتر جامعه و بخصوص زنان و جوانان تلاش کنیم. وی در این گفتگو همچنین بر لزوم توسعه گردشگری در قم با توجه به مرکزیت آن در کشور و نیز تکمیل و تعیین تکلیف پروژه های بزرگی مثل مترو، مونوریل و فرودگاه تاکید کرد. زهرا سعیدی تبار معلم، استاد دانشگاه و فعال فرهنگی - رسانه ای، نامزد دوازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم است که از سوی جامعه معلمان و دانشگاهیان کشور مورد تایید و حمایت قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =