وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۹.۸ درصد دانش‌آموزان به هنرستان‌ها رفته‌اند، اظهارداشت: سرانه‌های مدارس محدود است و این سرانه از این به بعد به مدارس شبانه‌روزی و مناطق روستایی و محروم تعلق می‌گیرد.

به گزارش پیام خانواده   رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی در آستانه انتخابات به دانش آموزان، گفت: ماموریت و هسته کانونی آموزش و پرورش دانش آموزان هستند، در حوزه کتاب درسی، برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی باید با محوریت دانش آموزان باشد. هر اتفاقی در آینده ایران رقم خورد، باید بذر آن در مدرسه کاشته شود، مسائل اقتصادی، سلامت، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باید از مدرسه آغاز شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه نمایندگان و مسئولان اقدامات خود را باید از مدرسه آغاز کنند.

صحرایی یادآور شد: واقع بینی اهمیت بسیاری دارد و باید بر مناطق محروم متمرکز شویم، جمهوری اسلامی منابع خود را در مناطق محروم گذاشته است و از مرزها و حاشیه‌های کشور آغاز کردیم اگر ایران قوی است، به دلیل این است که مرزهای قوی داریم.

وی گفت: جنوب کرمان به دستور رییس جمهور یک استان خواهد شد و قرار است منابع استانی دریافت کند و حتی مجوز دانشگاه فرهنگیان جیرفت را هم صادر کردیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با داده کم نتیجه‌گیری بزرگ نباید کرد چرا که انسان را به خطر می‌اندازد، دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰ هزار دانشجو دارد و ممکن است یکی هم خطایی انجام داده باشد.

صحرایی گفت: هر تصمیم نقطه‌ای از آینده‌ای را رقم می‌زند، کنکور آسیب بسیاری به نظام تعلیم و تربیت زده بود، پس از اعمال تاثیر سهم مناطق محروم از دانشگاه‌های برتر ۷۰ درصد افزایش یافت و پیشتر شهرهای بزرگ ۵۰ تا ۱۵۰ درصد سهم در پذیرش دانشگاه داشتند.

وی افزود: سازمان تعلیم و تربیت کودک سامان یافته و آیین‌نامه برای تربیت کودکان داریم، سمپاد در دولت گذشته تعطیل شد و اواخر دولت قبل این سازمان بازگشت و اکنون ۳۵ درصد رشد داشته است. بیش از ۵۵ درصد مدارس سمپاد از دهک‌های ۱۰ و۹ جامعه هستند.

بیشتر بخوانید

۶ هزار و ۹۰۰ مدرسه در ۶ ماه تکمیل شد

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: ۶ هزار و ۹۰۰ مدرسه در ۶ ماه ساخته و تکمیل شد، مدارس مرکزی و شبانه روزی در اولویت ما قرار دارد.۲ هزار و ۱۶۰ فضای ورزشی در ۳۰ ماه ساخته و تکمیل شده است.

صحرایی با بیان اینکه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است، افزود: سال آینده هزار مشاور استخدام می‌شود و غربالگری دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۸ حکم برنامه هفتم برای آموزش و پرورش است، گفت: چاپ سپاری کتاب‌های درسی سال آینده انجام شده و قرار است ۱۵۵ میلیون کتاب چاپ شود که ۱۵۳ میلیون جلد در میان دانش آموزان توزیع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امسال ۵۰ هزار معلم استخدام شدند و سال آینده قرار است ۷۲ هزار نفر را استخدام کنیم که حجم بسیاری از این معلمان به مناطق محروم می‌روند.


انجام شاداب سازی ۱۰۰ هزار کلاس درس با کمک دانش آموزان

وی افزود: هفت پروژه ملی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد و براین اساس دانش‌آموزان در هر دوره تحصیلی باید یک مهارت آموزش ببینند، همچنین امسال شاداب سازی ۱۰۰ هزار کلاس درس با کمک دانش آموزان انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان خودشان رای دهند و از والدین هم بخواهند که رای دهند چرا که آینده کشور با هر یک رای ساخته می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش بدون جانب‌داری تلاش کرده تا بصیرت مردم نسبت به هر رای افزایش یابد، هر مقدار بخواهیم آینده شکوفاتر باشد، باید در انتخابات شرکت کنیم. رای دادن امنیت داخلی و خارجی ما را تامین می‌کند.

صحرایی ادامه داد: تأمین معلم، اوقات فراغت، انسداد بیسوادی، توجه به تجهیزات مدارس و تضمین کیفیت از سایر پروژه‌ها است.

وزیر آموزش و پرورش درباره تضمین کیفیت گفت: در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳، دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای نخستین بار معلمان را ارزیابی می‌کنند و این نظرات را در ارتقای معلمان لحاظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در مواردی همچون نظم و انضباط کلاسی توسط معلم، صبوری او در مواجهه با دانش‌آموزان، قدرت انتقال مفاهیم و... نظر می‌دهند و براین اساس به معلمان کارنامه می‌دهیم که در ارتقای رتبه او نیز تاثیر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =