کد خبر: 13403
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
صادرات نفت ایران

طبق اذعان 3 موسسه غربی، صادرات نفت ایران در 3 سال گذشته به بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز جهش یافته است که این موضوع خود را در کاهش 37 درصدی فقر مطلق طبق گزارش جدید بانک جهانی نشان می‌دهد.

به گزارش پیام خانواده   «فقر مطلق در ایران 37 درصد کاهش یافت»، خبری که گزارش جدید بانک جهانی بر آن اذعان می‌کند؛ اتفاقی که به اعتقاد کارشناسان تحت تاثیر افزایش صادرات نفت رقم خورده است.
حال روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش می‌دهد، ایران بیش از هر زمان دیگری در 6 سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمد ایران به سالانه 35 میلیارد دلار رسیده است.طبق گزارش موسسه ورتکسا، تهران در سه ماه اول سال به طور متوسط 1.56 میلیون بشکه در روز نفت فروخته است. رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفته که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.تقریباً همه نفت ایران به چین صادر شده و رقم ماهانه (و نه میانگین) فروش ایران به بالاترین سطح از سه ماهه سوم سال 2018 است درحالیکه تحریم‌های دوره دوم از نوامبر سال 2018 و در سه ماهه چهارم این سال بر صادرات نفت ایران اعمال شده است.

طبق گزارش بانک جهانی، افت صادرات نفت ایران از سال 2018 تا 2020 به کمتر از یک‌پنجم موجب شد که فقر مطلق در ایران 4 برابر شود و «حال آسیب‌های آن دوران با شیب ملایمی در حال بهبود است». اخیرا نیز رویترز به نقل از موسسه آمریکایی «راپیدان انرژی» اعلام کرده که صادرات نفت خام ایران بدون در نظر گرفتن میعانات گازی، روزانه بین 1.6 تا 1.8 میلیون بشکه تخمین زده می‌شود، مدیرعامل این شرکت می‌گوید که رقم فعلی فروش به 2 میلیون بشکه در روز نزدیک شده، عددی که ایران قبل از تحریم‌ها صادر می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =