آثار تجسمی

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت ورود آثار تجسمی در چرخه سالم اقتصادی، گفت: تا زمانی که این آثار در یک چرخه سالم و کامل اقتصاد هنر نیاید کمکی به رشد و جهش تولید در این حوزه نخواهد شد.

به گزارش پیام خانواده  محمد خراسانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره شعار امسال(جهش تولید با مشارکت مردم) و راهکاری عملی برای تحقق این شعار اظهار داشت: با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم، باید به این مساله توجه کرد که هنرمندان تجسمی به عنوان گسترده‌ترین طیف هنرمندان در همه شاخه‌ها، به طور مدام در حال خلق اثر هستند، اما تا زمانی که این آثار در یک چرخه سالم و کامل اقتصاد هنر نیاید کمکی به رشد آن نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین مهمترین مساله ما این است که کمک کنیم تا ذی‌نفعان، بازیگران، عوامل و عناصر مختلف چرخه اقتصاد هنر را بتوانیم تکمیل و ترمیم کنیم و یکی از بازوهای قدرتمند ما ماده واحده‌ای است که در خصوص هنر بازار ایرانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اواخر سال گذشته تصویب و ابلاغ شد و امید داریم به کمک آن بتوانیم بخشی از این چرخه را تکمیل کنیم.

بیشتر بخوانید

ایجاد نسبت رویدادهای تجسمی و بازار هنر

خراسانی‌زاده گفت: مساله بعدی ما تکمیل رویدادها و ایجاد نسبت بین رویدادهای تجسمی با بازار هنر است و امیدواریم در این بخش هم در فضای بین‌الملل رویدادی مانند دو سالانه هنر ونیز و هم در بخش داخلی و در مجموعه رویدادهای دوسالانه‌های ملی و بین‌المللی در داخل کشور نسبت خود را برپا کنیم.

مدیرکل هنرهای تجسمی در عین حال خاطرنشان کرد: امید می‌رود با تکمیل و تصویب سند ملی هنرهای تجسمی مسیر برای همه این فعالیت‌ها هموارتر شود و کار ماندگاری و ریل‌گذاری باشد تا با تغییر و تحولات مدیریتی تغییر سلیقه و ذائقه شکل نگیرد و کار به درستی و به صورت زیربنایی پیش برود و ماندگار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =