به گزارش پیام خانواده، دکتر احمد محمودزاده ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان گفت: به جرات میتوان گفت آموزش و پرورش مرد شریف و بزرگی را از دست داد چرا که ایشان به تربیت نیروی انسانی مومن، متعهد، متخصص و انقلابی در نظام تعلیم و تربیت اعتقاد عمیق داشت و تاکید داشت که ایران قوی در پرتو تعلیم و تربیت قوی و مدرسه قوی شکل میگیرد افزود: به دلیل اعتقاد قلبی به این موضوع بود که در دو سال گذشته شعارهای سال در مدارس بر همین محور نامگذاری شد.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه رییس جمهور شهید معتقد بود که ریشه اصلی حرکت در آموزش و پرورش در مسیر اجرایی سازی سند تحول بنیادین است، ادامه داد: به همین دلیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دوره ایشان به عنوان نقشه راه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت کشور عملیاتی شد تا آموزش و پرورش کانون و محور تعالی آینده ایران باشد.
محمودزاده توجه به ترمیم سخت افزاری دستگاه تعلیم و تربیت را از دیگر دغدغههای رییس جمهور شهید دانست و گفت: ایشان همواره تاکید داشتند فضای سخت افزاری دستگاه تعلیم و تربیت کشور باید مناسب سازی شود تا در فضای نرم افزاری و تربیت تخصصی نیروی انسانی اتفاقات موثری روی دهد.
وی رتبه بندی معلمان و توجه به کرامت انسانی همکاران فرهنگی و بازگشت به مرجعیت کلاس درس، معلم و مدرسه را از دیگر محورهای اصلی آموزش و پرورش در دوره دولت شهید رئیسی دانست و افزود: بسیاری از رویدادهای علمی، پژوهشی، آموزشی و تربیتی که از دیر باز در حوزه آموزش و پرورش مغفول مانده بود در دوره تصدی ایشان عملیاتی شد چرا که کیفیت آموزش و پرورش از دغدغههای اصلی ایشان بود.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه در نظام تعلیم و تربیت کشور باید مسیری که ایشان برای تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی طراحی کرد را تداوم بخشیم، ادامه داد: تفکر و اندیشه مکتبی ایشان در هدایت دستگاه تعلیم و تربیت کشور منطبق بر مبنای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی بود.
محمودزاده با اشاره به اینکه رئیس جمهور فقید بر نقش مشارکتهای مردمی در تمامی امور تاکید بسیار داشت، عنوان کرد: یکی از درخواستهای ایشان طرح ریزی مدارسی با عنوان مدارس مردمی بود که هدایت آن توسط گروههای مردمی و خود مردم انجام شود و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش به عنوان محوریت این رویکرد ، برنامه ریزی اجرایی آن را انجام داد که نتایج آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مردمی سازی به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است، تاکید کرد: در امر مردمی سازی که ازمطالبات جدی رییس جمهور شهیدمان بود، یک عزم ملی، کار جهادی، همفکری و هم افزایی را میطلبد تا به مدد آن بتوانیم به اهداف سندتحول بنیادین آموزش و پرورش نزدیک شویم.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش وپرورش خانوادهها و اولیاء را یکی از ارکان اصلی تربیت دانست و گفت: قطعا باید در این زمینه از مشارکت اولیای دانشآموزان برخوردار شویم و دخیل کردن خانوادهها در تربیت دانشآموزان از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
محمودزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه آموزش و پرورش تولید کننده نیروی انسانی متخصص و متعهد است، تصریح کرد: باید نگرش ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در برنامه ریزیهای کلان کشور جاری شود تا اعتلای آینده کشور را با ایمان به خدا و توجه به توانمندیهای جوانان رقم بزنیم.