کد خبر: 14182
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
عزاداری اباعبدالله (ع)

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در محرم و صفر امسال مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) در حدود هزار بقعه متبرکه در آستان مقدس پیامبران، امامزادگان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خانواده  حجت الاسلام محمد نوروزپور در گفت‌وگو با خبرنگار اوقاف ایرنا گفت: حرم مطهر آستان مقدس امامزادگان، پیامبران (ص) و مشاهیر دینی و مذهبی را بقاع متبرکه می نامیم، گفت: هم اکنون در ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه متبرکه سراسر کشور مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) در حال برگزاری است؛ از این تعداد ۳۴ بقعه متعلق پیامبران و ۶۶۰۰ بقعه متعلق به امامزادگان است.

وی ادامه داد: سایر بقاع متعلق به شخصیت‌های برجسته، مشاهیر و علماست که در طول تاریخ برای مردم قابل احترام بوده‌اند و مردم برای آنها حرم و بارگاه ساخته اند و مردم با توجه به ارادتی که به اهل بیت(ع) و فرزندان آنها دارند برای احیای شعائر دینی به این بقاع مشرف می شوند و هیات امنا و خدام افتخاری بقاع که جمعیت ۵۰ هزار نفری از مردم هستند گردانندگان برنامه‌های بقاع هستند.

وی با اشاره به فعالیت هیات‌های مذهبی شاخص در بقاع متبرکه افزود: ۷۰۰ هیات شهرستانی و استانی و کشوری در بقاع متبرکه مستقر شده‌اند؛ همچنین ۱۱۰۰ هیات محلی داریم که برنامه‌های خود را در بقاع متبرکه برگزار می‌کنند و سازمان اوقاف و هیات امناها و خدام در خدمت هیات‌های عزاداری هستند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: برخی بقاع برای کودکان و خردسالان نیز برنامه دارند و خانواده ها وقتی در برنامه عزاداری و سخنرانی شرکت می کنند فرزندان در مهد کودکهایی که پیش بینی شده قرار می گیرند و مربیان در این خیمه ها مستقر هستند و با کودکان برنامه های قرآنی و معارفی اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: این برنامه ها در بقاع شاخص (۲۰۰ بقعه) اجرا می شود. اوج برنامه‌ها دهه اول محرم و ایام اربعین و دهه پایان ماه صفر است. جلسات تفسیر قرآن نیز به صورت هفتگی برگزار می شود و آیاتی که مربوط به اهل بیت(ع) است سفارش شده از سوی اساتید عنوان شود. همچنین در کنار آموزش، موضوع کارآفرینی در بقاع مدنظر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =