آیت الله اعرافی

پیام خانواده- خطیب نماز جمعه قم گفت:کسانیکه در بدعهدی آمریکا را پیروی کردند از پیشینیان خود، که آرزو تسلط به ایران را به گور بردند، درس بگیرند؛ از جریان های سیاسی نیز توقع می‌رود که در میان این کارزار پشت ملت را خالی نکنند.

به گزارش پیام خانواده،  آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم، که درمصلی قدس برگزار شد، به مبحث خانواده پرداخت و عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگر شما به خداوند و رسول خدا ایمان  دارید با کودکان به محبت رفتار می کردید و ابراز محبت به کودکان از علائم ایمان شمرده است.

خطیب این هفته نماز جمعه قم با تاکید به اینکه محبت به  کودکان به والدین اختصاص ندارد، بلکه وظیفه ی جامعه  نیز هست، بیان کرد: مهرورزی و دوستی به شکل عادی مستحب موکد است، اما درجایی که مانع از دورشدن از ارزش های الهی و قرار گرفتن در راه گمراهی می‌شود، به یک واجب تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه محبت و دوستی یک امر قلبی است؛ اما در خانواده و جامعه محبت قلبی کافی نیست  و باید به شیوه های مختلف زبانی و عملی ابراز شود، اظهار کرد: ابراز محبت تابع شرایط سنی و رشد کودکان است و در زمان جوانی که فرد به سمت استقلال می‌رود به شکل دیگری باید ابراز شود.

مدیر حوزه های علمیه، افزود: مهر و محبت باید در پرتو فرمان الهی باشد و هرزمان که محبت سبب دور شدن از خطوط الهی شود، ارزشی ندارد و اگر یک عاطفه مقابل فرمان خدا قرار بگیرد، در ظاهر دوستی و درحقیقت دشمنی است.

بودجه از وابستگی به خام فروشی قطع شود

آیت الله اعرافی در خطبه دوم با بیان اینکه همه قدرت های عالم در برابر قدرت بی پایان خداوندهیچ هستند و فقط  باید به قدرت خداوند دل ببندیم و این پیام ماه رجب است، عنوان کرد: در ایام رفت وآمد بودجه هستیم و باید به سیاست هایی که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند و بیش از هر زمانی باید توجه شود.

وی بیان کرد: تا جایی که ممکن است بودجه کشور باید از خام فروشی معادن، نفت و گاز قطع شود؛ باید با روحیه ای جهادی و باهمراهی مردم، بودجه را از وابستگی به خام فروشی قطع کنیم.

تعالی جمعیت، ازدواج باید در بودجه خود را نشان دهد

امام جمعه قم با اشاره به اینکه با توجه به شرایط سخت تحریم باید برای حمایت از اقشار آسیب پذیر تدابیری اندیشیده شود که بخشی از آن سرمایه گذارهای پایه و بخشی حمایت های هدفمند است، خاطر نشان کرد: تعالی جمعیت، ازدواج و...باید در بودجه خود را نشان دهد، رشد جمعیت امروز جایگزین جمعیت فعلی نیست و چالش های بزرگی برای جمعیت داریم که در حال نیز برای پرداختن به آن دیر شده است.

آیت الله اعرافی بابیان اینکه توجه به بودجه های شرکت دولتی و نیمه دولتی که دو سوم ازبودجه کشور در آن قرار دارد، امری مهم است و باید شفاف وقاعده مند شوند، ادامه داد: مشاغل آسیب دیده در کرونا و تحریم باید مورد حمایت وتوجه قرار بگیرند.

خطیب این هفته نماز جمعه قم افزود: کنترل قاچاق، فرارمالیاتی و فسادهای کمر شکن سه آسیب بزرگ است که همه توان کشور را در خود حل می‌کند و اقدامات قوه قضائیه کافی نیست و همه دستگاه ها باید تلاش کنند.

وی یادآو شد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی برای مردم تبریز فرمودند: «بازگشت ایران به برجام فقط با عمل، اقدام درست و رفع  تحریم ها ممکن است و ایران به هیچ چیز دیگر تن نخواهد داد.» و کسانیکه در بدعهدی آمریکا را پیروی کردند از پیشینیان خود، که آرزوی تسلط به ایران را به  گور بردند، درس بگیرند؛ همچنین از جریان های سیاسی توقع می‌رود که در میان این کارزار پشت ملت را خالی نکنند.

وی با بیان اینکه رعایت مقررات سلامت و بهداشت را جدی بگیرید، افزود: علی رغم اینکه مراسم اعتکاف به شکل سابق قابل اجرا نیست؛ امیدواریم با حرکت های دینی و ایمانی، شکوه اعتکاف را در شکل های دیگر جبران کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =