عباسلو

پیام خانواده - مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس گفت: برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها در محیط فرهنگی کتابخانه بین حوزویان و اساتید دانشگاه‌ها، زمینه گسترش همکاری و تعامل بیشتر را فراهم می‌کند.

به گزارش پیام خانواده، مجتبی عباسلو با بیان اینکه رویکرد ریاست کتابخانه مجلس، ایجاد محملی در کتابخانه برای حمایت علمی از نهاد قانون گذاری در سطحی عمیقتر از آنچه تاکنون بوده با بهره‌گیری از توان علمی حوزه و دانشگاه است، گفت: در این راستا، سلسله نشست‌هایی با عناوین «دوشنبه‌های اندیشه»، «دین و حکمرانی» و «هم‌اندیشی پیشرفت» در کتابخانه مجلس برگزار شده که امیدواریم این روند در سال جدید نیز ادامه یابد.

وی افزود: نشست دوشنبه‌های اندیشه به منظور ایجاد فضایی اندیشگاهی و با نقد و بررسی دیدگاه‌های راهبردی در مسائل حاکمیتی خصوصاً حوزه تقنین و قانونگذاری از شهریور ماه ۱۳۹۹ در سالن ایرانشناسی کتابخانه مجلس آغاز شد و تاکنون موفق به برگزاری ۲۳ نشست شده‌ایم. در گام بعدی، نشست دین و حکمرانی در ارتباط با مباحث و تعاملات حوزوی و دانشگاهی و پیوند فضای دین و حاکمیت از آبان ماه امسال در کتابخانه مجلس برپا و تا بهمن ماه ۱۰ نشست برگزار شده است.

عباسلو ادامه داد: در کنار نشست‌های مذکور، کتابخانه مجلس اقدام به برگزاری نشست هم‌اندیشی پیشرفت با هدف تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات مناطق محروم کشور با دعوت از فعالین مردمی و نمایندگان حوزه‌های انتخابیه پیش از سفرهای استانی ریاست مجلس شورای اسلامی کرد که با توجه به امکانات کتابخانه، تاکنون ۶ نشست برگزار شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که امروزه در دنیا مراکز علمی و پژوهشی با عناوینی همچون دانشکده‌های حکمرانی وظیفه حمایت علمی از نهادهای حاکمیتی را بر عهده دارند و کتابخانه‌های مجالس نیز چنین نقشی را ایفا می‌کنند اظهار امیدواری کرد، رویکرد جدید ریاست کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در دوره جدید، زمینه افزایش سطح همکاری کتابخانه مجلس و دیگر مراکز علمی در جهت ارتقای نقش نخبگان در حل مسائل کشور را فراهم کرده و گام‌های موثری در این مسیر برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =