کد خبر: 2929
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
طلاق

پیام خانواده- سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تشریح اقدامات دفتر مشاوره این سازمان، گفت: کل پرونده‌های پذیرش شده در سال ۹۹ در سامانه تصمیم یا طلاق، ۱۱۷ هزار و ۹۲۹ مورد با میزان سازش حدود ۱۴ درصد است.

به گزارش پیام خانواده فاطمه رضوان مدنی در فایل صوتی افزود: توسعه سامانه طلاق یا تصمیم از ۲۴ استان به کل کشور با افزایش هفت مرکز استان جدید و همچنین از مرکز استان به شهرستان‌های بالای پنجاه هزار نفر جمعیت از اقدامات دفتر مشاوره بهزیستی در سال گذشته بود که اکنون در ۳۲۷ شهرستان، این سامانه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: میزان توسعه مراکز ارزیابی روانی و اجتماعی و مراکز مشاوره جهت کاهش میزان پشت نوبتی، افزایش اعتماد به بخش‌های غیردولتی، گسترش خدمات رسانی به زوجین و تسهیل دسترسی از طریق ۲۴ هزار و ۳۰۹ مرکز که ۳۰۰ درصد افزایش در سال ۹۹ نسبت به سال‌های قبل داشته و برگزاری ۱۶۲ دوره آموزشی استانی و کشوری و پوشش صد در صدی سامانه تصمیم در کل کشور از اقدامات مثبت دفتر مشاوره و امور روانشناختی بوده است.

بیش از دو میلیون تماس با تلفن ۱۴۸۰

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: این مرکز با داشتن چهار دفتر تخصصی، فعالیت‌های خود را در محورهای مشاوره امور روانشناختی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان اعتیاد و پیشگیری از معلولیت‌ها به گروه‌های هدف خود ارائه می‌دهد که اهم آنها در سال گذشته در دفتر مشاوره و امور روانشناختی، ارائه خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ با هدف ارتقای سطح سلامت و بهداشت روان آحاد جامعه، کاهش آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی هستند.

رضوانی خاطرنشان کرد:  کارشناسان این خط که ۴۶۰ مشاور با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مشاوره و روانشناختی بودند، در کل کشور به بیش از دو میلیون تماس تلفنی پاسخ دادند.

تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی ایران

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه از دفاتر دیگری که در مرکز توسعه پیشگیری از اقدامات انجام دادند، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: فعالیت رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین‌کننده آن از سال ۹۰ در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

رضوانی یادآور شد: در سال ۹۹ دومین پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن با حجم نمونه ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر انجام شد و اطلس آسیب‌های اجتماعی در سال ۹۹ تدوین گردید.

وی اظهار داشت: این دفتر در سال جاری اقدام به تهیه گزارش های راهبردی و بسته های سیاستی رصد آسیب های اجتماعی، تحلیل داده های سامانه صدای مشاور ۱۴۸۰، راه‌اندازی دبیرخانه عالی استانی رصد آسیب های اجتماعی و انجام اولین برآورد ملی جمعیت‌های پنهان با حجم نمونه ۶۵ هزار و ۸۰۰ نفر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =