فقط در سال ۲۰۲۰ گزارش شده است که آمریکایی‌ها ۱۹.۷ میلیارد دلار به دلیل تماس‌های کلاهبرداران از دست داده اند.

به گزارش پیام خانواده فقط در سال ۲۰۲۰ گزارش شد که آمریکایی‌ها ۱۹.۷ میلیارد دلار به دلیل تماس‌های کلاهبرداران از دست داده اند. از ۵۰ میلیون تماس برقرار شده، ۴۰ ٪ از پاسخ دهندگان گفتند که پول از آن‌ها سرقت شده است. بیشتر مردم بیش از سایر اشکال ارتباطی به شیوه تماس صوتی اعتماد دارند و به همین دلیل است که کلاهبرداران برای برقراری ارتباط از آن استفاده می‌کنند. با توجه به این نکته، بسیار مهم است که ما بدانیم چگونه می‌توان کلاهبردار پشت تلفن را شناسایی کرد.

این گزارش می‌خواهد در مورد ۱۰ تاکتیک متداول کلاهبردارها که هدف آن‌ها سرقت پول شما است را به شما هشدار دهد.

آن‌ها مدام از شما می‌پرسند که آیا صدای آن‌ها را می‌شنوید؟

کلاهبرداری: در یکی از بدنام‌ترین کلاهبرداری ها، تماس گیرنده سوالی را از شما می‌پرسد که تمایل دارید با "بله" به آن پاسخ دهید. در بیشتر موارد، آن‌ها می‌پرسند که آیا می‌توانید صدای آن‌ها را بشنوید یا اینکه شما مرد یا خانم خانه هستید. اگر با "بله" پاسخ دهید، آن‌ها صدای شما را ضبط می‌کنند و از آن استفاده می‌کنند تا هزینه‌های بدهی یا کارت اعتباری شما را تأیید کنند.

چه کاری باید انجام دهید: اگر شماره‌ای که با شما تماس می‌گیرد ناشناخته به نظر می‌رسد، قبل از پاسخ دادن، آن را به صورت آنلاین جستجو کنید. ممکن است شماره فرد محلی به نظر برسد، اما به احتمال زیاد این طور نیست. همچنین می‌توانید پاسخی متفاوت از "بله" بدهید. اگر فرد مقابل همچنان تلاش می‌کند این کلمه خاص را از شما بگیرد، فقط تلفن را قطع کنید.

اگر مبلغ هنگفتی را که شما بدهکار هستید را پرداخت نکنید، برای دستگیری شما اقدام می‌شود.

کلاهبرداری: ۲ مورد از کلاهبرداری‌های رایج، انواع امور مالیاتی و هیئت منصفه است. وجه مشترک آن‌ها این است که در هر دو مورد، تماس گیرنده شما را با دستگیری قریب الوقوع یا شکل دیگری از اقدام قانونی تهدید می‌کند. با این حال، آن‌ها راه حلی به صورت جریمه سنگین ارائه می‌دهند. تمام آنچه از شما می‌خواهند، شماره ملی یا شماره کارت اعتباری شماست (و دقیقاً به همین ترتیب، هویت شما به سرقت می‌رود).

چه کاری باید انجام دهید: به سادگی تلفن را قطع کنید. دلیل را نپرسید و وارد مکالمه نشوید. اکنون که آن‌ها می‌دانند هنگام تماس با تلفن شما جواب می‌دهید، احتمالا دیگر آن‌ها را اذیت نخواهید کرد. در مرحله بعدی، ممکن است بخواهید شکایتی را به پلیس فتا مطرح کنید.

آن‌ها به شما می‌گویند که رایانه شما ویروس دارد.

کلاهبرداری: همانطور که مایکروسافت به ما اطلاع می‌دهد، تماس گیرندگان کلاهبردار از شما می‌خواهند که به خانه خود بروید و خطایی را در رایانه خود برطرف کنید. آن‌ها ممکن است بدافزارهایی را نصب کنند که به آن‌ها کمک کند داده‌های شخصی شما را بدزدند. آن‌ها همچنین می‌توانند پنجره‌های خطای جعلی ایجاد کرده و راه حل به شما ارائه دهند، اما تنها راه حل آن ها، پرداخت یک بار هزینه به آن‌ها می‌باشد.

چه کاری باید انجام دهید: مایکروسافت هرگز با شما تماس نخواهد گرفت یا به شما ایمیل نخواهد زد. این کاری است که شما باید ابتدا بدانید. همچنین، اگر خطایی در صفحه شما ظاهر شد، با یک تکنسین خصوصی تماس بگیرید. به خاطر داشته باشید که وقتی خطاهای واقعی ظاهر می‌شوند، هرگز شماره تلفنی در بالای آن‌ها ذکر نخواهد شد.

آن‌ها به شما جایزه پول را پیشنهاد می‌دهند.

کلاهبرداری: تماس گیرنده معمولا به عنوان یک مقام دولتی ظاهر می‌شود، به شما می‌گوید که شما یک جایزه ویژه دریافت کرده اید. آن‌ها جزئیات حساب بانکی شما و همچنین "هزینه پردازش یکبار مصرف" را از شما خواهند خواست. توضیح آن‌ها در مورد درخواست این جزئیات این است که آن‌ها برای واریز پول به آن‌ها نیاز دارند.

چه کاری باید انجام دهید: اول از همه، باید بدانید که کمک هزینه‌های دولتی هرگز به افراد اختصاص نمی‌یابد بلکه به محله‌ها و دانشگاه‌ها تعلق می‌گیرد. همچنین می‌توانید از آن‌ها نام خود را بخواهید و آن را به صورت آنلاین جستجو کنید. به احتمال زیاد آژانسی که آن‌ها از آن تماس می‌گیرند جعلی است. اگر شماره تلفن به نظر محلی می‌رسد، فریب نخورید، زیرا ممکن است مکان را نیز به صورت جعلی قرار داده باشد.

پیام کوتاه شما را به تأیید اطلاعات شخصی راهنمایی می‌کند.

کلاهبرداری: درست در زیر یک پیام قبلی از طرف بانک شما، ممکن است پیام جدیدی دریافت کنید که واقعی به نظر برسد. با این حال، تفاوت اصلی این است که پیامک فیشینگ از شما می‌خواهد که به برخی از وب سایت‌ها بروید و مشخصات خود را ارائه دهید. فقط با کلیک بر روی لینک، می‌توانید تلفن و خود را در معرض خطر جدی قرار دهید. علاوه براین، بیشتر کلاهبرداری‌ها باعث می‌شود شما در انجام کار در اسرع وقت ترغیب شوید.

چه کاری باید انجام دهید: اولین قدم شما این است که با بانک خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که آیا آن‌ها پیامی برای شما ارسال کرده اند یا به اطلاعاتی نیاز دارند. آن‌ها می‌توانند به شما بگویند که چگونه پیامک‌های جعلی را برای آن‌ها ارسال کنید تا بتوانند اقدامی انجام دهند. سرانجام، روی هیچ لینکی کلیک نکنید، زیرا ممکن است حاوی بدافزارهای مخرب برای دستگاه شما باشد.

آن‌ها سعی می‌کنند از طریق پیام‌های خودکار، وسایل شما را بفروشند.

کلاهبرداری: طعمه اولیه این است که آن‌ها یک سفر دریایی رایگان یا بیمه درمانی ارزان به شما ارائه می‌دهند. سپس آن‌ها به شما خواهند گفت که یک عدد را فشار دهید تا یک انسان واقعی با شما صحبت کند. انتظار داشته باشید که آن‌ها بسیار پایدار باشند تا شما را مجبور به خرید کنند. آن‌ها اکنون می‌دانند که شماره شما در حال فعالیت است و هر روز هفته با شما تماس خواهند گرفت.

چه کاری باید انجام شود: ساده‌ترین کار این است که تلفن را بلافاصله روی تماس‌های گویا قطع کنید. با این حال، اگر می‌خواهید وارد مکالمه شوید، از آن‌ها بپرسید از کجا تماس می‌گیرند. سپس می‌توانید شماره تلفن را قطع کرده و جستجو کنید. بسیار محتمل است که این شماره متعلق به هیچ آژانس معتبری نباشد.

آن‌ها شما را مجبور می‌کنند که به یک موسسه خیریه ناشناخته پول دهید.

کلاهبرداری: شخصی که ادعا می‌کند از یک موسسه خیریه یا جمع آوری کمک مالی است از شما می‌خواهد که برای طرح کمک به بلایا کمک مالی کنید. در برخی موارد، آن‌ها همچنین یک وب سایت جعلی ایجاد می‌کنند که نشان می‌دهد واقعی هستند. آن‌ها همچنین ممکن است ذکر کنند که فقط برای بدست آوردن اعتبار با یک موسسه خیریه معروف کار می‌کنند.

چه کاری باید انجام دهید: ابتدا می‌توانید از تماس گیرنده درخواست شناسایی و نام خیریه‌ای را که به آن کمک می‌کنند کنید. سپس از آن‌ها بپرسید که پول شما چگونه و از کجا توزیع می‌شود. آن‌ها موظفند در صورت درخواست، همه این موارد را به صورت کتبی برای شما توضیح دهند.

آن‌ها از شما شماره ​کارت شما می‌خواهند.

کلاهبرداری: یک تماس گیرنده به شما می‌گوید که آن‌ها با پلیس کار می‌کنند و متوجه فعالیت جعلی در حساب شما شده اند. آن‌ها برای حل این مشکل از شما می‌خواهند جزئیات حساب و شماره کارت خود را فاش کنید. آن‌ها همچنین ممکن است به شما دستور دهند که مبلغی از پول و کارت‌های خود را در یک پاکت بگذارید و به آن‌ها تحویل دهید. توجیه آن‌ها این خواهد بود که آن‌ها نیاز به بررسی آن‌ها دارند.

چه کاری باید انجام دهید: پلیس یا بانک هرگز از شما شماره ​​کارت شما را نمی‌خواهند. اگر تماس مشکوک به نظر می‌رسد، بلافاصله تلفن را قطع کرده و آن را به پلیس گزارش دهید. اطمینان حاصل کنید که قبل از برقراری تماس ۵ دقیقه صبر کرده اید، زیرا ممکن است کلاهبرداران دوباره به شما وصل شوند.

آن‌ها اجازه می‌دهند گوشی شما تماس ازدست رفته داشته باشد.

کلاهبرداری: از طریق شماره ای، تماس بی پاسخ دریافت می‌کنید که محلی به نظر می‌رسد. شما فکر می‌کنید کسی است که ممکن است بشناسید با این حال، این شماره بین المللی است و بابت آن از شما هزینه دریافت می‌شود. بگذارید ذکر شود که بیشتر این هزینه به کلاهبردار تعلق می‌گیرد.

چه کاری باید انجام شود: پلیس فتا توصیه می‌کند هرگز با شماره‌ای که به طور معمول باعث می‌شود تلفن یک بار زنگ بخورد تماس نگیرید و اگر پیام رباتیک وجود دارد، باید شماره را گزارش دهید. حتما صورتحساب خود را بررسی کنید و ببینید آیا اتهامات غیرمعمولی به شما وارد شده است یا خیر.

آن‌ها می‌گویند که یکی از اعضای خانواده در خطر است.

کلاهبرداری: شخصی که یکی از شخصیت‌های اقوام شما را جعل می‌کند و با شما تماس می‌گیرد و درخواست کمک می‌کند. آن‌ها شما را به رازداری سوگند می‌دهند و از شما می‌خواهند که پول را برای آن‌ها اارسال کنید. با ارسال پول، هیچ کس نمی‌تواند پول را ردیابی کند. آن‌ها همچنین احساس فوریت زیادی ایجاد می‌کنند. معمولا این پول وثیقه‌ای است که آن‌ها به آن‌ها احتیاج دارند یا پولی برای پرداخت هزینه بیمارستان به دلیل تصادف آن ها.

چه کاری باید انجام دهید: اولین کاری که باید انجام شود این است که تلفن را قطع کنید و مستقیما با اقوام خود تماس بگیرید. اگر پاسخ ندادند، با شخص دیگری تماس بگیرید که ممکن است بداند کجا هستند. اگر با آن‌ها صحبت کردید و حال آن‌ها خوب بود، به اداره پلیس محل خود بروید و شماره کلاهبردار را گزارش دهید.

آیا تاکنون کلاهبرداران با شما تماس گرفته اند؟ چگونه با آن‌ها برخورد کردید؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =