کد خبر: 3952
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۸
لیگ

پیام خانواده- مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار می‌شود که احتمال صعود سه تیم ایرانی وجود دارد.

به گزارش پیام خانواده، با پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، این‌بار هواداران فوتبال برای شناسایی حریف تیم محبوبشان در مرحله یک هشتم نهایی، به سراغ جدولی پیچیده با انبوه معادلات رفتند و در نهایت پس از تساوی الاهلی و الدحیل، حریفان ۸ تیم این مرحله را شناختند.

سه نماینده ایران یعنی پرسپولیس، استقلال و تراکتور به ترتیب باید مقابل استقلال دوشنبه، الهلال و النصر ریاض قرار بگیرند. دیگر بازی هم بین دو نماینده امارات یعنی الشارجه و الوحده به انجام می‌رسد.

نکته مهم این‌که رویارویی دو نماینده از یک کشور، حضور یکی از تیم‌های امارات در مرحله بعدی را قطعی کرده و این احتمال وجود دارد که سه جایگاه بعدی به تیم‌های ایرانی اختصاص یابد؛ اتفاقی که تاکنون در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا رخ نداده است.

پرسپولیس در حالی مقابل استقلال تاجیکستان قرار خواهد گرفت که کمتر کسی، پیش بینی شکست سرخپوشان ایران را می‌کند اما باید توجه کرد که استقلال در مرحله گروهی ۴ گل به الهلال زد و شباب الاهلی و آلمالیق ازبکستان را هم از پیش رو برداشت و همچنین اگر بازی‌ها متمرکز نباشند، از شرایط میزبانی هم برخوردار است.

تقابل الهلال و استقلال روی کاغذ باید با میزبانی استقلال برگزار شود اما در خوشبینانه‌ترین حالت، زمین بی طرف، میزبان تقابل آبی‌ها خواهد بود. شب گذشته روزنامه الریاضیه خبر داد که الهلال به دنبال خرید مارگا هم‌تیمی مهدی طارمی در پورتوست و در مجموع آبی‌های ریاض، تیم قدرتمندی به شمار می‌روند اما به وضوح مشخص است که آمادگی کافی را ندارند و در دور گروهی هم دو باخت عجیب برابر استقلال تاجیکستان و شباب الاهلی داشتند.

تراکتور باید در عربستان به مصاف النصر برود. زردپوشان ریاض حاضر به دیدار در زمین بی طرف نیستند و میزبانی شکیل آنها از تیم‌های ایرانی نیز این اطمینان را به ای اف سی داده تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. سال گذشته النصر مغلوب پرسپولیس شد و حالا برای انتقام‌گیری از دیگر نماینده ایران پای به زمین می‌گذارد. با این حال غیبت عبدالرزاق حمدالله و دو ستاره دیگر، کار را برای تراکتور راحت‌تر خواهد کرد.

شما فکر می‌کنید که از ۴ بازی، کدام تیم‌ها به مرحله یک چهارم نهایی می‌رسند؟ آیا رویای حضور سه نماینده ایران در مرحله بعدی، عملی خواهد شد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =