کد خبر: 4096
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
ایران جوان بمان

پیام خانواده - مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت گفت: عملیات رسانه‌ ای «#ایران جوان بمان»، با انتشار محتواهای مربوط به جمعیت و با هدف جریان‌ سازی فرهنگی، در فضای مجازی آغاز به کار کرد.

سید حامد حسینی مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت در گفتگویی، از اجرای عملیات رسانه‌ای با محور افزایش جمعیت خبر داد و گفت: به مناسبت روز ملی جمعیت و با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه موضوع جمعیت، از ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۳۰ عملیات رسانه‌ای با هشتگ «#ایران جوان بمان» آغاز شد.

وی افزود: این عملیات با طراحی کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت و با همکاری مجموعه‌ها و نهادهای فعال و دغدغه مند حوزه جمعیت و رسانه برگزار شده است.

مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت تصریح کرد: عملیات رسانه‌ای «#ایران جوان بمان»، با انتشار محتواهای مربوط به جمعیت و مسائل پیرامونی آن به منظور آگاهی بخشی و توجه‌دهی مسئولین و مردم و با هدف جریان سازی فرهنگی در جامعه در موضوع کاهش جمعیت راه اندازی شده است.

حسینی با اشاره بر محورهای این عملیات ابراز داشت: اولین هدف و محور این عملیات، تبیین معضلات سالخوردگی جمعیت است چراکه طبق آمار محققین، جمعیت ایران در حال حاضر در مرحله انتقال ساختار سنی از جوانی به سال‌خوردگی است. محور بعدی نیز تبیین ارزش فرزند و فرزندآوری است. متأسفانه بر اساس آمارها، اقبال و ذائقه فرزندخواهی مردم به شدت رو به کاهش است.

وی ادامه داد: تبیین اهمیت مقابله با اسقاط و قتل جنین نیز از دیگر اهداف این طرح است. در حال حاضر گزارش‌ها و آمارهای رسمی حاکی از آن است که روزانه دو هزار سقط غیر مجاز در کشور انجام می‌شود.

مسئول کارگروه فضای مجازی مجمع ملی فعالان جمعیت، با اشاره بر دیگر ابعاد این عملیات رسانه‌ای اظهار داشت: تبیین آسیب‌های تک فرزندی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای ترغیب والدین به فرزندآوری بوده و یکی از اهداف ما نیز است. کارشناسان ۲۱ آسیب برای تک فرزندی شمرده‌اند که این معضل علاوه بر آسیب‌های فردی، صدمات جدی بر پیکره جامعه وارد می‌کند.

حسینی افزود: تبیین جایگاه والای مادری نیز در این عملیات می گنجد. متأسفانه امروزه در اثر تبلیغات سوء و فرهنگ سازی های غلط، جایگاه والای مادری تضعیف و کمرنگ شده است. در حالی که نقطه عروج و اوج کمال یک زن زمانی است که مادر می‌شود.

وی تاکید کرد: مطالبه از نهادهای حاکمیتی نیز یکی از مهمترین محورهای عملیات رسانه‌ای «ایران جوان بمان» است. گره‌های مهم جمعیتی مگر با مطالبه جدی مردم و فعالان فرهنگی از حاکمیت و دولت حل نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =