کد خبر: 441
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
سرمایه گذاری

از سال ۹۴ تا پایان ۹ ماهه سال جاری، برای اجرای ۱۹۲ طرح، ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی وارد استان شده‌است.

 به گزارش پیام خانواده، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری تهران اعلام کرد: از سال ۹۴ تاکنون ۱۹۲ طرح در بخش های مختلف تولیدی، صنعتی و دانش بنیان با حجم سرمایه گذاری ۷ هزار و ۳۰۵ میلیون دلار انجام شده است یا در دست اجرا قرار دارد.

فریدون عطایی اضافه کرد: از حدود ۲۰ کشور اروپایی و آسیایی مانند انگلیس, نروژ، فرانسه، چین، افغانستان و تایوان این میزان سرمایه خارجی وارد استان تهران شده است.

وی یادآورشد: ۱۰۵ طرح سرمایه گذاری خارجی، پیش از سال ۹۴، در استان تهران مجوز دریافت کرده بودند.

عطایی اظهارداشت: تعداد طرح های در دست اجرای کنونی به ۸۲ مورد می رسد که ۱۵ مورد از آنها سال جاری به تصویب رسیده است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران  در این گفتگو به ایرنا گفت: برای سال ۹۹، میزان سرمایه گذاری خارجی مصوب برای جذب در استان به ۹۵۳ میلیون دلار می رسد.

وی خاطر نشان کرد: از این رقم مصوب تاکنون ۲۹ میلیون دلار وارد شده است و به دنبال جذب باقی رقم مصوب نیز هستیم.

عطایی تاکید کرد: در زمینه جذب و ورود سرمایه خارجی، تهران با هیچ مانعی مواجه نیست و هر زمان که سرمایه گذار وارد شود با زیرساخت هایی که در شهرک های صنعتی ایجاد شده است می تواند در کمترین زمان ممکن زمین را تحویل بگیرد و عملیات اجرایی را آغاز کند.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران اضافه کرد: این پروژه ها تکمیلی و توسعه ای هستند و ایجادی نیستند که با پروسه طولانی و پیچیده مواجه شوند.

وی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر به علت تحریم های جهانی مقداری روند ورود سرمایه گذاری خارجی با دشواری همراه بوده، اما توقفی در این زمینه رخ نداده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =