کد خبر: 4535
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
استقلال

پیام خانواده- پرسپولیس دو ضربه پنالتی را توسط دو بازیکن تعویضی از دست داد تا استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی برسد.

به گزارش پیام خانواده، پرسپولیس در فاصله سه هفته به پایان فصل جاری لیگ برتر صدرنشین است و می‌خواهد پنجمین قهرمانی پیاپی را کسب کند، اما آنها چشم به قهرمانی در جام حذفی هم داشتند و تلاش می‌کردند تا امروز که در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها مقابل استقلال قرار گرفتند، مثل دربی گذشته به برتری برسند و یک قدم به کسب جام نزدیک شوند، اما در آن سوی میدان آبی‌پوشان نیز که بخاطر از دست رفتن شانس قهرمانی در لیگ چشم امیدشان به حذفی بود، با نمایش بهتر در طول مسابقه و در نهایت برتری 4 بر 3 در ضربات پنالتی، توانستند انتقام باخت اخیرشان را بگیرند و به جمع چهار تیم نهایی جام حذفی راه پیدا کنند.



مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی؛ جمعه: 1400/04/24 ؛ ساعت 19:45
استادیوم: آزادی/ بدون تماشاگر
داور: علیرضا فغانی/ کمک‌ها: محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی؛ داور چهارم: محمدحسین زاهدی‌فرد/ کمک داور ذخیره: براتعلی مولوی/ ناظر داوری: سعید بطحایی.

پرسپولیس 0(3)- استقلال 0(4)؛ فینال یورو تکرار شد!


پرسپولیس


حامد لک
فرشاد فرجی
محمدحسین کنعانی‌زادگان
سیامک نعمتی(110- مهدی شیری)
وحید امیری
میلاد سرلک(110- محمد شریفی)
احمد نوراللهی
احسان پهلوان(101- سعید آقایی)
مهدی ترابی
امید عالیشاه(74- عیسی آل‌کثیر)

شهریار مغانلو(74- مهدی عبدی)


سرمربی: یحیی گل‌محمدی

پرسپولیس 0(3)- استقلال 0(4)؛ فینال یورو تکرار شد!


استقلال


سید حسین حسینی
محمدحسین مرادمند
سیاوش یزدانی
عارف غلامی(53- محمد دانشگر)
وریا غفوری
محمد نادری(67- بابک مرادی)
مسعود ریگی(96- مهدی مهدی‌پور)
آرش رضاوند
فرشید اسماعیلی
مهدی قایدی
امیرارسلان مطهری


سرمربی: فرهاد مجیدی

پرسپولیس 0(3)- استقلال 0(4)؛ فینال یورو تکرار شد!

اخطار


محمدحسین مرادمند(2) از استقلال

شهریار مغانلو(23) سیامک نعمتی(79) از پرسپولیس

ضربات پنالتی


پرسپولیس 0 - استقلال 1 : پنالتی اول استقلال را وریا غفوری به سمت راست و خلاف جهت لک زد تا توپ تبدیل به گل شود.

پرسپولیس 1 - استقلال 1 : مهدی ترابی کنج دروازه استقلال را نشانه رفت تا توپ دور از دستان حسینی تبدیل به گل شود.

پرسپولیس 1 - استقلال 2 : درحالی که حامد لک در مرکز دروازه ایستاده بود، فرشید اسماعیلی با شوت محکم توپ را به سمت چپ زد. 
پرسپولیس 2 - استقلال 2 : شوت کنعانی‌زادگان به سمت راست و خلاف جهت سید حسین حسینی تبدیل به گل شد.
 پرسپولیس 2 - استقلال 3 : در حالی که حامد لک جهت توپ را درست تشخیص داده بود، ضربه بابک مرادی با کم‌ترین اختلاف زیردستان دروازه‌بان پرسپولیس عبور کرد و وارد دروازه شد.
پرسپولیس 3 - استقلال 3 : سعید آقایی با عبور دادن توپ از زیر دستان حسینی موفق به گلزنی شد.
پرسپولیس 3 - استقلال 4 : ارسلان مطهری به زیبایی پنالتی چهارم استقلال را با شوت به زیر طاق دروازه تبدیل به گل کرد.
پرسپولیس 3 - استقلال 4 : شوت محکم و عجیب عیسی آل‌کثیر با اختلاف زیادی از بالای دروازه به اوت رفت.
پرسپولیس 3 - استقلال 4 : حامد لک با شیرجه به سمت راست به زیبایی پنالتی مهدی قایدی را مهار کرد تا امیدهای پرسپولیس برای صعود زنده بماند.
پرسپولیس 3 - استقلال 4 : مهدی عبدی که پس از تعویض نمایش ضعیفی داشت، پنالتی خود را به سمت چپ زد تا حسین حسینی آن را مهار کند و استقلال راهی مرحله بعد شود.

بهترین بازیکن


سیاوش یزدانی تمام ضربات سر را زد و در همه نبردهای هوایی برنده بود تا مهاجمان پرسپولیس نتوانند کاری از پیش ببرند، اما این همه عملکرد مدافع خوش‌قامت استقلال نبود و او با 4 تکل موفق، 12 بازپس‌گیری توپ، 13 نبرد زمینی موفق، 6 برتری در جدال‌های هوایی، 4 قطع پاس و 5 دفع توپ نمایش فوق‌العاده‌ای در دربی 96 ارائه کرد تا بهترین بازیکن زمین شود.

اتفاق ویژه


فینال یورو 2020 در حالی با برتری ایتالیا مقابل انگلیس به پایان رسید که دو بازیکن تعویضی انگلیس در ضربات پنالتی توپ‌های خود را تبدیل به گل نکردند و امروز هم در دربی 96 این اتفاق برای پرسپولیس افتاد و سرخ‌پوشان با وجود اینکه حامد لک یک پنالتی را مهار کرد، اما با از دست رفتن دو پنالتی توسط عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی رقابت به آبی‌ها را باختند تا نتوانند به نیمه نهایی جام حذفی برسند.


لحظات حساس

دقیقه 7: تعارف توپ بین بازیکنان پرسپولیس موجب شد تا استقلال صاحب یک موقعیت جدی شود، اما ضربه محمد نادری پس از اصابت به مدافع سرخ‌پوشان راهی کرنر شد.

دقیقه 11: ارسال مهدی قایدی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به سمت چپ محوطه جریمه را ارسلان‌مطهری با ضربه سر به فرشید اسماعیلی رساند که در ادامه ضربه سر او از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

دقیقه 13: شوت ناگهانی و راه دور میلاد سرلک در چارچوب دروازه استقلال نبود و راهی اوت شد.

دقیقه 26: سانتر آرش رضاوند از سمت راست زمین و ضربه سر سیاوش یزدانی در اختیار حامد لک قرار گرفت که شروع مجدد خوب او به سمت چپ زمین، وحید امینی را در موقعیت ضدحمله قرار داد، اما عارف غلامی روی بازیکن پرسپولیس مرتکب خطا شد.

دقیقه 27: حملات پیاپی پرسپولیس از دو طرف زمین با ضربه ایستگاهی مهدی ترابی و در ادامه شوت پای چپ احسان پهلوان همراه شد که در نهایت توپ ارسالی از جناح راست زمین را سید حسین حسینی دفع کرد.

دقیقه 36: فرشید اسماعیلی از راه دور شوت‌زنی کرد که ضربه او دقت لازم را نداشت و به اوت رفت.

دقیقه 2+45: مهدی ترابی پس از حرکت در عرض از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که ضربه او را سیاوش یزدانی قبل از رسیدن توپ سید حسین حسینی دفع کرد.

پرسپولیس 0(3)- استقلال 0(4)؛ فینال یورو تکرار شد!

دقیقه 50: وحید امیری با فرار تند و تیز و تکل بلند پاس خوبی به امید عالیشاه داد که شوت زمینی پای چپ این بازیکن به تور کنار دروازه استقلال اصابت کرد.

دقیقه 53: حمله همه جانبه بازیکنان استقلال نزدیک بود این تیم را به گل برساند که پاس مهدی قایدی و در ادامه پاس رو به عقب وریا غفوری توسط آرش رضاوند به بیرون زده شد.

دقیقه 57: سر توپ مهدی قایدی و شوت فنی این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه 60: شوت خطرناک قایدی از روی ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه به سمت چپ دروازه پرسپولیس را حامد لک دفع کرد.

دقیقه 64: پاس رو به عقب مهدی ترابی و شوت روی پای امید عالیشاه از بالای دروازه استقلال رد شد.

دقیقه 72: ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که ضربه او ثمری نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه 75: بابک مرادی با سرعت بالا از بین سه مدافع پرسپولیس عبور کرد که شوت پای چپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 85: سانتر توپ از سمت چپ زمین به محوطه جریمه پرسپولیس به محمد دانشگر رسید که این بازیکن به زیر توپ ضربه زد تا این موقعیت استقلال از دست برود.
دقیقه 87: بابک مرادی از فاصله حدودا 30 متری با پای راست شوت‌زنی کرد که توپ او فاصله زیادی از بالای دروازه پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه 2+90: نزدیک به استقلال در وقت‌های اضافه به گل برسد که شوت مهدی قائدی از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 8+90: پرسپولیس می‌توانست در لحظات پایانی به گل برسد که سرخ‌پوشان از موقعیت خود استفاده نکردند و در نهایت ضربه احسان پهلوان به بیرون رفت.

پرسپولیس 0(3)- استقلال 0(4)؛ فینال یورو تکرار شد!

وقت اضافه:

دقیقه 93: بهترین فرصت گلزنی پرسپولیس از ابتدای مسابقه در این لحظه از دست رفت و ارسال مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به مقابل دروازه استقلال به بیرون زده شد تا آه و حسرت برای سرخ‌پوشان بماند.

دقیقه 96: ارسال تند و تیز مهدی قایدی و ضربه سر محمدحسین مرادمند با کمترین اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 99: ارسلان مطهری روی پا از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که مثل دفعات قبل ضربه او ثمری نداشت و به اوت زده شد.

دقیقه 102: پاس در عمق تماشایی وحید امیری از بین سه مدافع استقلال و ارسال چیپ و کوتاه مهدی عبدی را آل‌کثیر با ضربه سر زد که توپ به تیرک عمودی دروازه استقلال اصابت کرد و به مدافعان آبی‌پوش رسید تا پرسپولیس بازهم در گلزنی ناکام بماند.

دقیقه 105: نزدیک بود بازیکنان پرسپولیس روی غافلگیری خود دروازه‌شان را باز شده ببینند که پاس در عمق ارسلان مطهری و ضربه‌ای که مهدی قایدی زد با دخالت عالی و به موقع سیامک نعمتی راهی کرنر شد.
دقیقه 1+105: سانتر دیدنی مهدی مهدی‌پور از روی کرنر سمت راست زمین و ضربه سر ارسلان مطهری با کمترین اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه پرسپولیس رد شد.



در حاشیه


* طبق معمول قبل از شروع مسابقه یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به سمت هم رفتند، خوش و بش گرمی با یکدیگر داشتند و مقابل دوربین عکاسان قرار گرفتند تا تصویر یادگاری سرمربیان دربی 96 را ثبت کنند.

* کانون هواداران هر دو باشگاه پرچم‌های بزرگ و طرح‌هایی را برای زیبایی سکوها به نمایش درآورده است.
* در دقیقه 15 برخورد خطرناک از طرف ارسلان مطهری روی کمر فرشاد فرجی اتفاق افتاد که علیرضا فغانی در این صحنه از کارت خود استفاده نکرد.

* عارف غلامی در دقیقه 52 پس از برخورد به امید عالیشاه برای دومین بار در این مسابقه با مصدومیت مواجه شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا محمد دانشگر جانشین او شود.

پرسپولیس 0(3)- استقلال 0(4)؛ فینال یورو تکرار شد!

* کنعانی‌زادگان در دقیقه 85 با آسیب‌دیدگی مواجه شد و از زمین بیرون رفت، اما لحظاتی بعد مجدداً به بازی بازگشت.

* در حالی که در نیمه اول سه دقیقه وقت اضافه اعلام شده بود، در نیمه دوم علیرضا فغانی تصمیم گرفت 8 دقیقه زمان اضافه را اعلام کند.

* میلاد سرلک در دقیقه 110 به دلیل آسیب‌دیدگی از زمین بیرون رفت تا محمد شریفی جوان جانشین او شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =