ضمیری

پیام خانواده_مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا ضمیری به همت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با استقبال حوزویان امشب  به صورت مجازی در قم برگزار شد.

به گزارش پیام خانواده،حجت الاسلام سید کاظم مصطفوی در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا ضمیری  استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه که امشب همزمان با شب شهادت امام زین‌العابدین(ع) به همت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به صورت مجازی و با استقبال گسترده حوزویان برگزار شد، اظهار کرد: علم، تقوا و فضیلت‌ حجت‌الاسلام مرحوم حاج محمد رضا ضمیری مثال زدنی بود.

وی افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت برای استاد فرهیخته مرحوم ضمیری توسط مراکز مهم و معتبر کشور نشان از شخصیت بزرگ و تأثیرگذار وی داشته است.

این استاد حوزوی عنوان کرد: مرحوم ضمیری علم و عمل را همراه ساخته بود و چهره درخشانی در عرصه علمی حوزه به شمار می‌رفت.

حجت الاسلام مصطفوی اذعان کرد: استاد فرهیخته مرحوم ضمیری از آغاز طلبگی نشان داد استعداد بالایی دارد و از همان ابتدای راه شروع به درخشیدن کرد.

وی با بیان اینکه مسیر طلبگی گردنه‌های سخت و متعددی دارد، گفت: رمز و راز خاصی دارد که طلبه‌ای با عبور سلامت از این گردنه‌ها بتواند همچو استاد مرحوم ضمیری محبوب دل‌ها شود.

این نویسنده حوزوی ادامه داد: وضعیت مالی در مسیر طلبگی سختی‌آفرین است ولی اگر طلاب با نیت سربازی امام زمان(عج) در این راه قدم بگذارند می‌توانند این سختی‌ها را تحمل کنند.

حجت الاسلام مصطفوی تشریح کرد: حقیقت این است که درخت هر چه پر بارتر باشد افتاده‌تر است، استاد فرهیخته مرحوم ضمیری همچو نخل پربار بسیار متواضع بود چرا که راه خود را پیدا کرده بود.

وی بیان کرد: مرحوم ضمیری در علوم اجتماعی جامعیت، تبحر و آگاهی ویژه‌ای داشت ولی در عین حال چنان متواضع بود که هر کسی با وی برخورد می‌کرد گمان می‌کرد طلبه عادی است که این نشان از بلندای فضیلت اخلاقی وی داشت.

این نویسنده حوزوی تصریح کرد: آثار اخلاقی مرحوم ضمیری چنان زیبا به جا مانده است که هر که با وی آشنا بوده در فراق او می‌سوزد.

حجت الاسلام مصطفوی افزود: هر سه فرزند استاد فرهیخته مرحوم ضمیری در مسیر اسلام و حوزه خدمت می‌کنند و نام پدر را درخشان‌تر می‌سازند.

وی عنوان کرد: رشد بالنده و سریع در مسیر طلبگی از نظر مکتب عرفای نظری بستگی به اذکار فراوان و خاصی دارد ولی از نظر مکتب عرفای فقهی در گرو التزام به مستحبات و مکروهات و همچنین اخلاق و رفتار شایسته و متواضعانه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =