خاتم

مستندبانوی دریا که توسط موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم تهیه و تولید شده است توانست رتبه برتر را در همایش و پویش«طلاب و فضای مجازی» کسب کند.

به گزارش پیام خانواده،  حجت الاسلام سید محسن میرمرشدی در نشست خبری همایش و پویش«طلاب و فضای مجازی» که به همت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، در خبرگزاری حوزه برگزار شد، گفت: فضای مجازی دارای ویژگی های خاصی است که امروز، بسیار سرنوشت ساز شده است.

دبیر همایش و پویش«طلاب و فضای مجازی» افزود: مخاطبان فراوان، گستردگی، دسترسی آسان، هزینه متناسب و... از ویژگی های فضای مجازی است که باعث شده مردم، امروز رویکرد مثبتی به آن داشته باشند.

وی با بیان این که با توجه به اهمیت این فضا، مدیر حوزه های علمیه، سال ۴۰۰-۱۳۹۹ را با شعار «حوزه و فضای مجازی» آغاز کرد، گفت: روحانیون، مغز متفکر و قلب تفکر اسلامی هستند. هدف آنها رساندن پیام اسلام به مخاطبین و جامعه است. در اینجا نیز باید از این ابزار به خوبی استفاده شود. رهبری معظم انقلاب،‌توقع بسیاری از حوزه در این فضا دارند. 

حجت الاسلام میرمرشدی، اظهارکرد: در این راستا اقدامات متعددی در حوزه روی داد. یکی از آنها، برگزاری همایش و پویش با عنوان حوزه فضای مجازی بود. اهدافی که در این پویش دنبال شد، جریان سازی و ایجاد موج های رسانه و گفتمان سازی، توسعه علم و پژوهش در حوزه فضای مجازی، شناسایی و ساماندهی فعالان حوزوی در فضای مجازی، جهت دهی این فعالان، تشویق و ترغیب کنشگری فعال حوزویان در فضای مجازی و شبکه سازی و آشنایی بیش از پیش طلاب با این فضا و همچنین ظرفیت های این حوزه، بود.

وی یادآورشد: این همایش چهار موضوع اساسی شامل: حوزه علمیه و فضای مجازی که شامل زیر موضوعاتی چون زیست طلاب در فضای مجازی، کنشگری طلاب در فضای مجازی، فرصت ها و تهدید های طلاب در این فضا، آسیب های طلاب و... در این فضا بود.

دبیر همایش و پویش«طلاب و فضای مجازی»، افزود: معرفی حوزه و روحانیت، خدمات اجتماعی حوزه و روحانیت، آینده پژوهی طلاب و روحانیت در فضای مجازی و ... از دیگر موضوعات مهم این همایش بود.

وی گفت: آموزش های مجازی در دو سال گذشته رشد فراوانی داشت و اقتضائات خود را نیز داشت که باید سعی می کردیم در این حوزه نیز فعال باشیم. این بخش جزو قسمت های مهم این همایش بود.

حجت الاسلام میرمرشدی، اظهارکرد: قالب های مد نظر ما در حوزه پژوهش شامل: کتاب، مقاله و پایان نامه بود. در حوزه ایده و سوژه نیز از طلاب خواستیم ایده های خود را عرضه کنند که شامل:  بازی و فیلم نامه و تحلیل و بازی نامه ها، عکس، عکس نوشته، داده نما، کاریکاتور و پوستر و گزارش تصویری، پادکست، کلیپ های ویدئویی، موشن و فیلم های کوتاه و مستند و بازی و اپلیکیشن، مدیریت و راه اندازی و هدایت کانال ها و گرو های فعال، بود.

ارسال ۲۳۳ اثر به دبیرخانه همایش و پویش«طلاب و فضای مجازی»/ برگزیدگان تجلیل می شوند

ارسال ۲۳۳ اثر به دبیرخانه همایش

وی یادآورشد: این پویش از ابتدای تیرماه فراخوان خود را اعلام کرد و تا پایان مردادماه نیز دریافت آثار داشتیم که در مجموع ۲۳۳ اثر به دبیرخانه ارسال شد. پس از آن هیئت داوران که از اساتید فضای مجازی و حوزه بودند آثاری را به عنوان منتخب اعلام کردند.

دبیر همایش و پویش«طلاب و فضای مجازی»، افزود: در رشته پژوهش، آقایان محمود رفیعان و سعید مهدیان و خانم ها زهرا کردی و سارا طالبی برگزیده شدند.

وی گفت: در بخش نگارش فیلمنامه، رسول صادقی رتبه برتر را کسب کرد. در بخش آثار تصویری سید محمد موسوی در قالب تصویر نوشت، رتبه برتر را کسب کرد. در بخش آثار صوتی، شمس الدین روحی به عنوان برگزیده انتخاب شد. در بخش آثار ویدئویی حسن مجتبی زاده و محمد حسینی سلیمیان ریزی و سیدمحمدحسین چاوشیان رتبه برتر را کسب کردند.

حجت الاسلام میرمرشدی اظهارکرد: در بخش نرم افزار آقایان،‌ حسین فاطمی، محمد مفتاح و سید محمدرضا حسن زاده حائز رتبه های برتر شدند. در بخش مدیریت کانال و گروه، سید مهدی رحیمی و مجید مبینی رتبه برتر را کسب کردند.

وی یادآورشد: سه نفر از برگزیدگان در روز افتتاحیه حوزه های علمیه به شکل نمادین تجلیل شدند و مابقی فعالان نیز جوایز خود را دریافت می کنند.

دبیر همایش و پویش«طلاب و فضای مجازی»، افزود: قرار است که این همایش همه ساله به شکل مستمر برگزار شود و هدف این همایش نیز افزایش کنشگری طلاب است که در کنار آن، حمایت های مادی و معنی نیز از طلاب به عمل می آید.

وی گفت: شناسایی فعالان فضای مجازی و حمایت و شبکه سازی و آموزش به شکل جدی در بدنه حوزه دنبال می شود. در حوزه سواد رسانه ای و تولیدگری محتوا را به مباحث درسی حوزه وارد می کنیم که اگر این مباحث وارد سیستم آموزشی شود، قطعا اثرات مطلوبی روی طلاب خواهد داشت.

حجت الاسلام میرمرشدی اظهارکرد: از امسال تا انتهای سال آینده، یک سال زمان را در نظر می گیریم که انتهای سال تحصیلی و تابستان آثار طلاب را دریافت می کنیم.

وی یادآورشد: سیستم آموزشی حوزه تا حد مطلوبی در دوران کرونا سربلند بیرون آمد و آموزش ها قطع نشد، ولی باید پذیرفت که آموزش مجازی، اقتضائات خاص خود را دارد.

دبیر همایش و پویش«طلاب و فضای مجازی»، گفت: رویکرد نظام اسلامی و حوزه علمیه در حوزه فضای مجازی، نیازمند فعالیت های تدافعی و تهاجمی است و قطعا فعالیت هایی که در حوزه ایجابی و سلبی می شود در کنار هم، یکدیگر را تکمیل می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =