عبدللاهیان

پیام خانواده- وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در دیدار با وزیر خارجه روسیه تاکید کردیم که ایران اهل مذاکره و مرد عمل واقعی است.

به گزارش پیام خانواده، حسین امیرعبداللهیان در پایان سفر خود به مسکو در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج سفر دو روزه خود به روسیه اظهار کرد: در جریان رایزنی امروز با آقای لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، دوستان در روسیه سوالاتی را در خصوص نحوه بازگشت ایران به مذاکرات و نحوه همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتند .

وی اشاره به دیدگاه های ایران در این دو زمینه و تشریح آنها برای طرف روسی گفت: در این مذاکرات ما تاکید کردیم ایران اهل مذاکره است ، مرد مذاکره و مرد عمل واقعی است و امیدواریم در آینده نزدیک در میز مذاکرات، طرف‌های مقابل نیز به همه تعهدات خود بازگردند و اگر همه طرف به تعهدات خود پایبند باشند و راستی آزمایی در این زمینه صورت بگیرد ، ایران نیز پایبندی خود را همانطور که در گذشته نشان داده در آینده نیز نشان خواهد داد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به رایزنی‌های امروز خود  با وزیر خارجه روسیه در مورد تحولات منطقه از جمله قفقاز جنوبی گفت:  تحرکات بیگانگان ، صهیونیست ها  و تروریست ها در منطقه قفقاز جنوبی برای همسایگان خوبمان در آذربایجان و ارمنستان در حال ایجاد دشواری‌هایی است و بعضا  ادبیات به کار گرفته در منطقه توسط برخی از مقامات رسمی و رسانه ها در این منطقه ، ادبیات سازنده ای نیست و فقط کمک کننده به پیشبرد  اهداف دشمنان منطقه است.

 امیرعبداللهیان گفت :  ایران با سعه صدر و رفتار حکیمانه مبتنی بر نگاه همسایگی تاکید بر این دارد که باید همه کشورهای منطقه در مسیر گفتگو حرکت کرده و از این طریق مشکلات و  سوء تفاهم های احتمالی را حل کنند و همه باید از این منطقه امن و باثبات  سود ببرند.

 وی تصریح کرد: نباید به  ژئوپلیتیک و جغرافیای منطقه قفقاز  تحت مداخلات خارجی خدشه ای وارد شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در این دیدار در مورد دیگر مسائل منطقه از جمله آخرین تحولات افغانستان، بحران سوریه و یمن و آخرین تحولات فلسطین گفتگو و رایزنی کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به رایزنی هایش با وزیر خارجه روسیه در ارتباط با روابط دوجانبه اشاره کرد و افزود : در این جلسه در مورد موضوع توقف صدور ویزا برای تجار و بازرگان ایرانی به خاطر شیوع کرونا صحبت کردیم، موضوعی که تاثیر جدی برای حجم تبادلات فعالیت‌های تجاری بین دو کشور داشته است. 

وی همچنین با بیان اینکه علاوه بر مسائل سیاسی در ارتباط با همکاری های اقتصادی ،تجاری و گردشگری بین دو کشور نیز صحبت کردیم،ادامه داد : هر دو طرف بر این موضوع تاکید داشتیم باید این گفتگوها ، رایزنی ها و توافقات حاصل شده منجر به جهش در روابط دو کشور شود، جهشی که برای مردم قابل اندازه‌گیری باشد.

وی افزود: به اندازه کافی توافق روی کاغذ بین دو کشور در زمینه های مختلف وجود دارد و باید بر روی اجرا و عملی کردن این توافقات متمرکز شویم .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =