معاون وزیر

پیام خانواده- متأسفانه بد حجابی فقط در بین بانوان مشاهده نمی شود بلکه با موضوع بد حجابی مردان نیز مواجه هستیم که این امر حائز اهمیت می باشد.

به گزارش پیام خانواده، جلسه راهبردی کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری و سید مجید امامی مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

محمود شالویی ضمن بیان اینکه حجاب از دیرباز در فرهنگ ایران مطرح بوده حتی در ادیان گذشته ایران همچون دین زرتشت مسئله حجاب درآن بسیار با اهمیت است و در ادیانی چون یهود و مسیحی نیز این امر بسیار مورد توجه می باشد و همچنین افزود: در حوزه حجاب و عفاف و پوشش اسلامی ایرانی با توجه به موضوع دهکده جهانی باید بیشتر تلاش نماییم تا نتایج مفید و مؤثرتری در حوزه مد و لباس داشته باشیم.

وی افزود: متأسفانه بد حجابی فقط در بین بانوان مشاهده نمی شود بلکه با موضوع بد حجابی مردان نیز مواجه هستیم که این امر  حائز اهمیت می باشد.

سرپرست معاونت هنری در ادامه بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بین جامعه اعتباری دینی دارد و این موضوع باعث می شود رسالت ما برای مجوزهای صادر شده از جمله آموزشگاه ها، موسسات و ... بخصوص در حوزه مد و لباس بسیار سنگین باشد.

معاون هنری وزیر ارشاد: مردان هم بدحجابی دارند/ باید در مدولباس موثرتر باشیم

مریم پورشهابی دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور دیگر سخنران این جلسه با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به این حوزه بسیار مثبت می باشد و از همان ابتدای روی کار آمدن این دولت همه نگاه ها متوجه حوزه مد و لباس بود افزود: طبق قانون مصوب سال 85 مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه ساماندهی طراحان مد و لباس را بر عهده گرفت که شامل بخش هنری می باشد؛ بر همین اساس از آغاز به کار دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تا کنون حدود 75 هزار اثر نشان شیما، 54 هزار اثر ثبت مالکیت معنوی را دریافت نموده اند، همچنین این کارگروه تا کنون از 80 پایان نامه دانشگاهی و 500 عنوان میان رشته ای از پایان نامه های دانشگاهی در حوزه مد و لباس را حمایت کرده است.

پورشهابی در ادامه افزود: در استان ها نیز کارگروه ساماندهی مد و لباس راه اندازی شده است، جلب مشارکت و همکاری با اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های غیردولتی برای برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها یکی دیگر از اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بود که تاکنون توانستیم به بخشی از اهداف تعیین شده برسیم.

معاون هنری وزیر ارشاد: مردان هم بدحجابی دارند/ باید در مدولباس موثرتر باشیم

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه باید موانع پیشرو کارگروه ساماندهی مد و لباس رفع شود و گفتمان در حوزه مد و لباس به سمت کارگروه برود، افزود: کارآموزی و توسعه آموزش دانشگاهی در این حوزه بسیار مهم می باشد زیرا رشته ای کاربردی بوده و علاقمندان بسیاری دارد.

وی گفت: بخشی از کار مربوط به ساماندهی مد و لباس می باشد و بخش های دیگر مربوط به حوزه حقوقی ـ قانونی و رسانه ای ـ گفتمانی است که بسیار حائز اهمیت می باشد.

در پایان جلسه مقرر شد مسائل و مشکلات و موانع حوزه مد و لباس احصاء و طی جلسات مشترک حل و فصل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =