شناسنامه

پیام خانواده-  مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: فرزندان مادر ایرانی که در قم برای اخذ شناسنامه اقدام کرده اند، همگی حاصل ازدواج دایم بوده و اغلب دارای پدران عراقی هستند که با اقوام خود در ایران ازدواج کرده‌اند.به گزارش پیام خانواده،

به گزارش پیام خانواده عباس شیرمحمدی گفتگو با ایرنا با با بیان این مطلب افزود: این فرزندان نه حاصل ازدواج موقت هستند و نه بیشتر آنها پدران طلبه دارند بلکه همگی حاصل ازدواج دایم و اغلب نیز فرزندان پدرانی از اتباع عراقی مقیم قم هستند که از چند دهه پیش با اقوام خود در ایران ازدواج کرده اند.

وی گفت: استان قم به دلیل استقرار گسترده این دست از مهاجران، به عنوان نخستین استان در کشور، برای نام نویسی از فرزندان مادر ایرانی فراخوان داد و کسانی که در سایت ثبت نام کردند، ازدواج پدر و مادرشان در اداره کل اتباع به صورت رسمی به ثبت رسیده بود.

شیرمحمدی تاکید کرد که ازدواج اتباع و مهاجرین خارجی پس از ثبت در این اداره کل، جهت ثبت رسمی به محضرخانه ارجام می شود. 

مدیرکل امور اتباع استانداری قم با بیان اینکه در مرحله اول و در سطح کشور بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فرزند مادر ایرانی در سایت نام نویسی کردند، اظهار داشت: پس از پالایش ثبت نام ها مشخص شد ۴ هزار تن از این افراد متعلق به استان قم بوده و بقیه ساکن دیگر نقاط کشور هستند.

وی در پایان با بیان اینکه تا کنون ۳۵۰ تن از فرزندان مادر ایرانی در قم شناسنامه دریافت کرده و پرونده یک هزار و ۲۰۰ تن در حال طی فرآیند اداری است، تصریح کرد: از این افراد خواهشمندیم که با توجه به زمانبر بودن فرآیند صدور شناسنامه، برای حصول نتیجه نهایی، عجله نداشته باشند.

شیرمحمدی همچنین نسبت به تحریف اطلاعات و اخبار مربوط به این رویداد با هدف تخریب چهره قم و هتک حرمت زنان و مادران ایرانی هشدار داد. / 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =