کد خبر: 5696
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
نشست

پیام خانواده- نشست «چگونه فرزندان دینی تربیت کنیم؟»با نگاهی به دامنه فعالیت‌های فردی و اجتماعی مادر به همت ایکنا قم و مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم، ۲۳ آذرماه از طریق صفحه مجازی مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در اینستاگرام برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خانواده، مادری را می‌توان مهم‌ترین نقش زنان در زندگی فردی و حتی اجتماعی دانست، تأثیر مادری از همان جایی که یک نفر خودش را به خاطر فرزندش در اولویت دوم قرار می‌دهد تا پایه‌های یک خانواده را بنا کند، آغاز می‌شود و کانون یک خانواده به لطف حضور مادر شکل می‌گیرد؛ در کنار آن نیز مادران یکی از بزرگ‌ترین خدمت‌های بشری را به جامعه می‌کنند و عملاً می‌توان اجتماع را مدیون مادران دانست.

اما مادر بودن تنها به تربیت و پرورش فرزندان خلاصه نمی‌شود و یک زن در کنار ایفای نقش مادری، ظرفیت ایفای نقش‌های زنانگی و فردی خود را دارد که بسیاری از زنان موفق جامعه به موازات همسر بودن و مادر بودن، زنانی موفق و تأثیرگذار در جامعه نیز هستند.

مادر نخستین کسی است که بذر تربیت را در جان و روان کودک می‌پاشد و نهال آن را آبیاری می‌کند، طرز فکر و رفتار او در سازندگی کودکان مؤثر است و اوست که می‌تواند کودکان را بر اساس مبادی آداب اسلامی بپروراند و تربیت کند و سؤال اساسی اینجاست که یک مادر چگونه با وجود فعالیت‌های فردی و اجتماعی می‌تواند فرزندانی دینی تربیت کند.

در همین راستا خبرگزاری ایکنا از قم با همکاری مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم، به برگزاری نشستی با عنوان دامنه فعالیت‌های فردی و اجتماعی مادر( چگونه فرزندان دینی تربیت کنیم؟) اقدام کرده است.

در این نشست سیده‌معصومه طباطبایی، پژوهشگر و حافظ کل قرآن به‌ بیان سخنرانی در زمینه تربیت دینی فرزندان می‌پردازد.

این نشست از طریق لایو اینستاگرام @ifstngo مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم، سه‌شنبه ۲۳ آذرماه رأس ساعت ۱۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =