کد خبر: 5973
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
هکرها

سخنگوی اپلیکیشن شاد به کاربران این اپلیکیشن توصیه کرد تا به هیچ عنوان پیامک ورود به شاد را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و اگر به هر دلیلی این اتفاق افتاد و دچار مشکل شدند به سرعت با شماره (۴۳۰۸۱ ) که پشتیبانی شاد است تماس بگیرند و مشکلشان را مطرح کنند تا همکاران برای رفع آن اقدام کنند.

به گزارش پیام خانواده، چندی پیش پشتیبانی شاد در کانال اطلاع‌رسانی این شبکه به صورت رسمی اعلام کرد که هرگونه پیام جهت دریافت «کد تأیید»، تقلبی و برای دسترسی به حساب کاربر و سوء استفاده از آن است و هیچ‌کس به هیچ عنوان حتی با عنوان پشتیبان شاد اجازه دریافت کد تأیید شما جهت ورود به اکانت شاد را ندارد. کد تأیید، شخصی و صرفاً متعلق به شماست و هرگونه پیام برای دریافت آن قطعاً برای کلاهبرداری و سوء استفاده است.

همچنین در ادامه توصیه کرده‌اند که برای اطمینان از عدم دسترسی دیگران به حساب شما و یا درصورت ورود شخص دیگر به حساب‌تان از قسمت تنظیمات/ حریم خصوصی و امنیت/ دستگاه‌های فعال، گزینه «غیرفعال کردن سایر دستگاه‌ها» را بزنید.

حسین صادقی، سخنگوی اپلیکیشن شاد، توصیه‌های مهمی به والدین و دانش‌آموزان برای استفاده از شاد و حفظ امنیت آن داشت و در این باره به ایسنا گفت: شاد بیش از ۲۰ میلیون کاربر دارد و به‌طور میانگین روزانه بیش از ۱۰ میلیون کاربر از خدمات شاد استفاده می‌کنند و در حال حاضر در کنار «آموزش‌های حضوری» و به منظور تکمیل آموزش‌ها در مدارس،‌ به عنوان بستری امن و مطمئن، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«شاد» مورد توجه کلاهبرداران و مجرمان سایبری

 وی افزود: «شبکه شاد» به جهت طیف وسیع مخاطبانی که دارد، مدتی است مورد توجه کلاهبرداران و مجرمان سایبری قرار گرفته است که تلاش می‌کنند تا با انتشار برنامه‌های جعلی شاد در فضای مجازی و با تبلیغات گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های‌اجتماعی، دانش‌آموزان را به نصب نرم‌افزار جعلی شاد تشویق کنند.

هکرها چگونه با استفاده از اکانت کاربری شاد وارد تلفن همراه می‌شوند؟

صادقی با اشاره به اینکه هکرهای اینترنتی از روش‌هایی برای ورود به اکانت کاربری شبکه شاد استفاده می‌کنند که لازم است دانش آموزان و معلمان نسبت به آن آگاهی داشته و در صورت مواجهه با آن، تدابیر صحیحی اتخاذ کنند گفت: در روش نخست، هکرها با عناوینی چون «پشتیبان شاد» به کاربر پیام می‌دهند که حساب شما دچار اشکال شده و لازم است برای بررسی، شماره خود را وارد کرده و کد فعالسازی را برایشان ارسال کنید. هکر با دریافت کد فعالسازی، وارد گوشی تلفن همراه کاربر شده و به اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا می‌کند.

سخنگوی اپلیکیشن شاد به کابران توصیه کرد به هیچ عنوان پیامک ورود به شاد را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و اگر به هر دلیلی این اتفاق افتاد و دچار مشکل شدند، به سرعت با شماره ۴۳۰۸۱ که پشتیبانی شاد است، تماس گرفته و مشکل را مطرح کنند تا همکاران ما برای رفع آن اقدام کنند.

صادقی با بیان اینکه در روش دوم، هکر لینک‌ها و یا پیامک‌هایی با عنوان "به‌روزرسانی شاد" به کاربر ارسال می‌کند اظهار کرد: در این روش، نسخه جعلی بر دستگاهِ کاربر نصب می‌شود و کلاهبردار به شماره تلفن‌ها، پیامک‌ها و دیگر اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا می‌کند. کاربران باید توجه داشته باشند که هر زمان آپدیت جدیدی منتشر می‌شود، اولین جایی که کاربر با آن مواجه می‌شود در خود اپلیکیشن است. وقتی فرد وارد اپلیکیشن می شود این پیام را دریافت می کند که «شما می‌توانید نسخه جدید را نصب کنید»، این یک مسیر ایمن است.

وی ادامه داد: اگر خود کاربر می خواهد نسبت به نصب اپلیکیشن و یا نسخه جدید آن اقدام کند، فقط به سایت shad.ir مراجعه کند. در روش سوم نیز  هکرها در قالب پیام‌هایی به شما وعده دریافت اینترنت رایگان یا تخفیف می‌دهند. باید هوشیار باشید که کلاهبرداران به دنبال  دسترسی به اطلاعات حساب‌های بانکی کاربران هستند و از آنجایی که استفاده از شاد برای کاربران، رایگان است، چنین پیامکی از سوی شاد برای کسی ارسال نخواهد شد.

سخنگوی اپلیکیشن شاد، همچنین هشدار داد که اکانت‌های رسمی پشتیبانی شاد با تیک آبی رنگ مشخص شده‌اند و نباید به هر اکانتی که روی آن نوشته شده «پشتیبان شاد» اعتماد و به درخواستشان توجه کنند؛ به‌ویژه اگر پیامک ورود به شاد را خواستند، به هیچ‌وجه نباید آن را در اختیار کس دیگری قرار دهند، چرا که این پیامک مخصوص خود کاربران است. اگر هم اشتباهاً کد را ارسال کردید می‌توانید از قمست «نشست‌های فعال»، دستگاه‌هایی که به شاد شما دسترسی دارند را مشاهده و به نشست‌های مشکوک خاتمه دهید.

صادقی با تأکید بر اینکه برای افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذر واژه مناسب، مطمئن و دو مرحله‌ای استفاده و از ارائه آن به افراد غریبه خودداری کنید گفت: تیم فنی شاد، با به‌کارگیری لایه‌های امنیتی و اتخاذ تدابیر امنیتی، تاکنون توانسته است جلوی حملات هکرها را گرفته و مانع از انتشار اطلاعات و یا هرگونه دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مدیران مدارس نیز مورد سوءاستفاده کلاهبرداران قرار گرفتند می‌توانند در تماس با «مرکز پشتیبانی شاد» به شماره تماس ۰۲۱۴۳۰۸۱، دسترسی سودجویان را  قطع و کانال خود را بازیابی کنند.

چند نکته مهم برای استفاده از«شاد»/ در صورت مشکل با ۴۳۰۸۱ تماس بگیرید

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =