کد خبر: 6019
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
واکسیناسیون

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز واکسیناسیون کرونا گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از امروز سه شنبه پنجم بهمن ماه خبر داد.

به گزارش پیام خانواده، محمد هاشمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: کودکان ۹ تا ۱۲ سال از امروز می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون اقدام به تزریق واکسن های پاستووکووک و سینوفارم به دلخواه خود کنند.

وی اظهار داشت: این اقدام در جهت ایمن شدن این گروه سنی در برابر بیماری کرونا از جمله سویه اومیکرون است و می توانند واکسن های سینوفارم و پاستووکووک را در ۲ نوبت تزریق کنند.  

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی نیز سوم بهمن ماه در حاشیه مراسم تجلیل از بانوان طبیب در سالن همایش های رازی در جمع خبرنگاران گفته بود: در ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه هفته جاری برگزار شد، به این جمع بندی رسیدیم که با توجه به توصیه کمیته های علمی و مراکز جهانی در مورد واکسیناسیون کودکان و نتایج تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان، قرار شد برای کودکان زیر ۱۲ سال کشور نیز واکسن کرونا تزریق شود.

وی اظهار داشت: تایید نوع واکسنی که قرار است به این کودکان تزریق شود توسط کمیته علمی چند روز طول می کشد و سپس با اعلام وزارت بهداشت بصورت داوطلبانه این واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

تاکنون ۶۰ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۸۵۵ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۶۵۷ نفر دُز دوم و ۱۴ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۷۶۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۹ میلیون و ۲۲ هزار و ۲۷۶ دُز رسیده است.

در حال حاضر یک شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۴۰۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و در نقشه کرونایی کشور هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =