کد خبر: 6202
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
لیگ قهرمانان آسیا

باشگاه استقلال با ارائه شکایتی در دادگاه حکمیت ورزش، به دنبال بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ است.

به گزارش پیام خانواده، درحالیکه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا چند هفته قبل قرعه کشی شد و تیم های حاضر در این پیکارها حریفان خود را شناختند و حتی امروز نیز کشورهای میزبان منطقه شرق اعلام شد و انتظار می رود طی روزهای آینده نیز میزبان یا میزبان های منطقه غرب نیز اعلام شود، اما خبری در رسانه ها منتشر شد که این مسابقات را تحت الشعاع قرار داد.

قطعا برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ تحت تأثیر حذف دو نماینده ایران از این پیکارها قرار دارد. دو تیم استقلال و پرسپولیس به دلیل رد مجوز حرفه ای، قادر به حضور در این پیکارها نیستند و اکنون روزنامه فرهیختگان خبر داده که مدیران آبی پوشان تهرانی آخرین شانس خود برای بازگشت به این پیکارها را امتحان کرده اند.

گفته می شود که مسئولان استقلال در سکوت خبری و به‌صورت محرمانه به دادگاه عالی ورزش CAS رسانده‌اند و روز پنجشنبه ۲۸بهمن مهلت استماع و رسیدگی به این پرونده خواهد بود.

نکته جالب‌توجه این است که رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه عالی ورزش معمولا با تاخیر صورت می‌پذیرد و تعیین چنین زمان نزدیکی برای آن بسیار عجیب است. با وجود این، آبی‌ها موفق شدند با قید فوریت و با توجه به اینکه مسابقات لیگ قهرمانان هنوز آغاز نشده درخواست کنند جلسه استماع و رسیدگی در نزدیک‌ترین زمان ممکن برگزار شود که این خواسته مورد پذیرش قرار گرفته است.

همانطور که ذکر شد، استقلالی ها شانس زیادی برای تغییر تصمیم گرفته شده ندارند و احتمال بازگشت آبی پوشان به این پیکارها چیزی نزدیک به صفر درصد است اما با این حال، استقلالی ها برای دفاع از حق خود خواستار رسیدگی به این پرونده در دادگاه CAS هستند.

استقلال در این پرونده از کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده، بر این اساس که کلیه مستندات موردنظر کمیته حرفه‌ای‌سازی فدراسیون فوتبال ایران را تهیه و ارائه داده، هیچ بدهی قطعی نداشته، مدارک را طبق زمان‌بندی و مهلت قانونی اعلام‌شده ازسوی کمیته تکمیل کرده و رد درخواست این باشگاه برای دریافت مجوز حرفه‌ای غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد.

درواقع ادعای مهم باشگاه استقلال در این پرونده مهلت زمانی تعیین‌شده از جانب فدراسیون فوتبال ایران است که به باشگاه‌ها جهت تکمیل مدارک داده شد با وجود این، AFC این مهلت را نپذیرفته و مجوز حضور استقلال در آسیا را صادر نکرده است.

در واقع بازگشت استقلال به لیگ قهرمانان آسیا غیرممکن به نظر می رسد، با این حال آبی پوشان به دنبال گرفتن غرامت احتمالی از کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت حذف از این پیکارها هستند و باید دید در این راه چقدر موفق خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =