حج تمتع

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به شرایط عمومی شدن واکسیناسیون در ایران و دیگر کشورهای اسلامی، بازگشایی حج به روی زائران برای انجام این واجب الهی از توقعات مسلمانان جهان بوده و ما نیز به نوبه خود برای زمینه سازی انجام این فرضیه الهی آمادگی کامل داریم.

به گزارش پیام خانواده،  اکبر رضایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون نحوه برگزاری حج تمتع  ۱۴۰۱ (ه.ش) توسط وزارت حج و عمره عربستان  اعلام نشده است، اظهارداشت: اعزام به حج توقع بجای متقاضیان به این سفر معنوی برای انجام تکلیف خود است که همچنان در انتظار انجام مناسک حج می باشند؛ بر این اساس لازم است وزارت حج عربستان در فرصت باقیمانده برنامه حج آینده را  اعلام کند.

وی ادامه داد: در این ارتباط کشورهای اسلامی انتظار دارند وزارت حج عربستان پس از دو سال برگزاری محدود حج به دلیل شیوع بیماری کرونا و فعال نبودن زیرساخت‌های خدماتی،  مقدمات این سفر معنوی را فراهم کند.

رضایی با تأکید بر این انتظار عمومی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزهای انجام شده و تعامل بسیار خوب بین دستگاه‌های همکار در حوزه حج، در خصوص اعزام زائران ایرانی به مراسم معنوی حج ۱۴۰۱ آمادگی کامل داریم. 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: وزارت حج عربستان با توجه به دو سال برگزاری محدود حج، فرصت کافی داشته تا علاوه بر پیش بینی نحوه ارائه خدمات مناسب به زائران، اقدامات لازم در خصوص به روز رسانی زیرساخت ها و خدمات رفاهی را هم برای برگزاری حج انجام دهد.

رضایی با تاکید بر اینکه سازمان حج و زیارت به عنوان دستگاه متولی اعزام زائران حج در آمادگی به سر می برد، گفت: این سازمان در زمینه مسایل خدماتی، نیروی انسانی و دیگر بخش های مختلف پیش بینی های لازم را انجام داده است.

به گفته وی، در سال ۱۳۹۸ در آخرین اعزام زائران ایرانی قبل از شیوع کرونا، ۸۵ هزار و ۵۰۰ زائر زن و مرد ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =