رئیسی

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش و جایگاه استانداران در کشور، گفت: مسئولیت اصلی تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد در وهله اول بر عهده استانداران است.

به گزارش پیام خانواده  آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز دوشنبه در نشستی با استانداران سراسر کشور، ایجاد تحول جدی در اداره کشور به نفع مردم را خواست عمومی ملت بیان کرد و اظهار داشت: اولین مقدمه این حرکت تحولی، شناخت دقیق وضع موجود و نیازها و همزمان با آن اولویت‌بندی این نیازها است تا بتوان از منابع موجود به بهترین شکل برای رفع این نیازها استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت مردمی بنا دارد که حتما تحول‌گرا باشد و این تحول از نگاهی برمی‌آید که تحول‌خواه باشد، خاطرنشان کرد: تحول‌گرایی دولت نشان می‌دهد که استفاده از نیروهای تحول‌خواه یک ضرورت است. امروز با رویکرد و اقدام عادی نمی‌توان مشکلات را حل کرد و غلبه بر موانع و مشکلات پیش رو نیاز به حرکتی جهادی دارد.

عده‌ای نمی‌خواهند اهداف انقلاب اسلامی محقق شود

رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای نمی‌خواهند اهداف انقلاب اسلامی محقق شود، گفت: این خواست دشمن است که باید آن را بر اساس نگاه تحولی شناسایی کرد و بر اساس همین نگاه و رویکرد تحولی، اجازه نداد هیچ مانعی مسیر حرکت ما به سوی اهداف انقلاب را کُند یا متوقف کند.

بیانیه گام دوم انقلاب مستند حرکت جمعی و سرلوحه اقدامات باشد

رئیسی بیان داشت: امروز و پس از ۴۰ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی اگر بخواهیم ببینیم انقلاب اسلامی چه مسیری را طی کرده‌ و به کجا باید برود، بهترین سند و راهنما برای ما بیانیه گام دوم انقلاب است لذا این سند باید مستند حرکت جمعی ما و سرلوحه اقدامات ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه کارگزاران و بخش‌های مختلف اجرایی کشور باید همراه و همدل باشند تا در زندگی مردم، تغییر محسوسی حاصل شود، افزود: استانداران عالی‌ترین مقام اجرایی در استان‌ها و مورد اعتماد و امانتدار همه نظام هستند و لذا باید اصلی‌ترین نقش را در ایجاد هماهنگی بخش‌های مختلف ایفا کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولیت اصلی تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد در وهله اول بر عهده شما استانداران است، اظهار داشت: امروز به لطف خدا همه بخش‌های کشور با یکدیگر هم‌آهنگ و همراه هستند و باید از این نعمت برای باز کردن گره‌های زندگی مردم به نحو احسن بهره بگیریم.

موانع اداری و مالی مانع پیشبرد کارها نشود

رئیسی تصریح کرد: نشست استانداران سراسر کشور جلسه مغتنمی است که باید در آن اولویت‌ها و نیازها را دسته‌بندی کنید و در گفت‌وگو با وزرا و مسئولین بخش‌های مختلف دولت، مشکلات را حل و فصل کنید و اجازه ندهید موانع اداری و مالی مانع پیشبرد کارها شود که البته به پیگیری مستمر امور توسط استانداران نیاز دارد.

وی برگزاری مستمر و منظم نشست‌های سراسری استانداران با وزرا و مقامات اجرایی را در این زمینه بسیار مفید و موثر توصیف و خاطرنشان کرد: موضوع تمرکززدایی و تفویض اختیارات بیشتر به استانداران را در همین جلسات بررسی کرده و به نتیجه برسانید.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش تغییر رویکرد مدیریتی در کشور را با منطق کارآمدی از دیگر انتظارات مهم از دولت مردمی عنوان کرد و گفت:‌ در انتصابات جدید و یا تثبیت مدیریت‌ها با همه کسانی که فکر می‌کنید نظر آنها به شما کمک خواهد کرد، مشورت کنید اما در نهایت مسئولیت شرعی و قانونی تغییر رویکرد مدیریتی دستگاه‌های اجرایی بر عهده شماست و باید با لحاظ مشورت‌ها، خودتان تصمیم‌گیری کنید و به هیچ وجه تحت تاثیر یا فشار دیگران، مدیری را تغییر ندهید یا تثبت نکنید.

مردم باید احساس کنند که نظام اداره کشور کارآمد است

رئیسی افزود: مردم باید احساس کنند که نظام اداره کشور کارآمد است و این احساس با حرف و بخشنامه ایجاد نمی‌شود بلکه نیاز به اقدام و عمل دارد.

رئیس جمهور تاکید کرد: حتما به نیروهای بومی بیشتر بها دهید و اساساً دایره توجه خود را برای یافتن نیروهای کارآمد گسترش دهید. وجه مردمی بودن دولت باید بیش از پیش جلوه داشته باشد و این مردمی بودن در گرو همراه کردن و مشارکت مردم در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و اجرای تصمیمات است.

رئیسی ادامه داد: نشست‌های مستمر و منظم با نیروهای دلسوز و دغدغه‌مند و نخبگان و حتی آن دسته از نخبگانی که با دولت همراهی ندارند، داشته باشید و اساساً ارتباط مستمر با جریان نخبگی را به یکی از جلوه‌های مدیریت در دولت مردمی تبدیل کنید.

دعوت از دستگاه‌های نظارتی در نشست‌ استانداران

رئیس جمهور در ادامه به استانداران توصیه کرد در نشست‌های سراسری خود از مسئولین دستگاه‌های نظارتی نیز دعوت به عمل آورند و مسائل مرتبط را با آنان به بحث و بررسی بگذارید.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز مردم احساس نوعی بی‌عدالتی و تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد دارند، گفت: برخی از این بی‌عدالتی‌ها در زمینه پرداخت حقوق با تصمیمات اداری قابل رفع است و برخی دیگر نیاز به اصلاح یا تصویب قانون دارند و هر دو اقدام در حال پیگیری و انجام است و این دولت باور دارد که یکی از مهم‌ترین جلوه‌های عدالت، اقامه عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد است.

مبارزه با کرونا و رسیدگی به معیشت مردم اولویت‌های امروز کشور

رئیسی در ادامه، مبارزه با کرونا و رسیدگی به معیشت مردم را اولویت‌های امروز کشور برشمرد و اظهار داشت: اگر به مسئله یا مشکلی در زمینه معیشت مردم برخوردید سریعاً برای رفع آن اقدام کنید و حتی اجازه ندهید ساعتی تعلل اتفاق بیفتد. منتظر آن نمانید که لزوماً از مرکز اقدامی انجام شود و حل و فصل مشکل را از استان محل خدمت خود آغاز کنید.

رئیس جمهور تصریح کرد: اجازه ندهید حقوق هیچ کارگری حتی برای یک روز با تاخیر پرداخت شود. به خصوص در آستانه عید نظارت دقیق داشته باشید تا حقوقِ حقوق‌بگیران سر موقع پرداخت شود.

وی با بیان اینکه دولت مردمی بنا دارد حتماً صادق‌الوعد باشد و در عمل به وعده‌های خود به هیچ‌وجه کوتاهی نکند، گفت: در اجرای برنامه‌ها و تصمیمات دولت نهایتِ تلاش خود را به کار بگیرید و هر جا هم مانع یا مشکلی پیش آمد صادقانه آن را با مردم در میان بگذارید تا اعتماد مردم به صادق‌الوعد بودن دولت دچار خلل نشود. این دولت خود را موظف می‌داند که تلاش‌های دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام را بی‌اثر کرده و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را اثبات کند.

استانداران؛ مبارزه با قاچاق کالا و سامان دادن بازارچه‌های مرزی را به شکل ویژه پیگیری کنند

رئیس جمهور همچنین از استانداران خواست که موضوع مبارزه با قاچاق کالا و سامان دادن بازارچه‌های مرزی را به شکل ویژه پیگیری کنند.

 رئیسی افزود:‌ جا دارد از همه مسئولانی که در اجرای دستور آزادسازی سواحل تلاش کردند صمیمانه قدردانی کنم و باید بر این نکته تاکید کنم که اجرای سریع و مطلوب این دستور برای مردم این توقع را ایجاد کرده است که این دولت می‌تواند کارهای بزرگ را به شکل فوری و قاطع انجام دهد لذا باید موضوع قاچاق کالا و ساماندهی بازارچه‌های مرزی نیز با فوریت و قاطعانه پیگیری شود.

بعثت عظیم‌ترین نعمت خدا برای هدایت انسان است

وی همچنین در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک عید مبعث رسول گرامی اسلام(ص) بعثت را عظیم‌ترین نعمت خدا برای هدایت انسان توصیف کرد تا مسیر زندگی و رشد انسان‌ها عادلانه باشد و گفت: امام راحل عظیم‌الشأن ما پرچم بندگی خدا و اجرای عدالت را در کشور ما برافراشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه در میان مکاتب زیادی که ادعای نجات انسان را داشته و دارند امام خمینی (ره) پرچم بعثت را که همان پرچم عدالت و عبودیت بود بلند کرد، افزود: طاغوت‌ها و دشمنان نمی‌خواهند نظامی مبتنی بر اهداف بعثت در دنیا شکل بگیرد اما به رغم میل و اراده آنها انقلاب اسلامی در عالم بسیار جلوه کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر کشور و تعدادی از استانداران نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =