کد خبر: 6530
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۶
سید محمدحسین چاوشیان

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: بعد از شب‌های قدر در غرفه مشاوره‌ قرآن‌بنیان از شخصیت حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گزارش پیام خانواده سیدمحمدحسین چاوشیان، مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره اهم برنامه‌های این بخش اظهار کرد: برای امشب، همزمان با دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با حضور آیت‌الله رمضانی، دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و در عین حال از دو وبگاه کنفرانس به زبان انگلیسی و عربی به نشانی fseconference.com هم رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در مراسم امشب علاوه بر آیت‌الله رمضانی در خدمت هیئت رئیسه کنفرانس خانواده و تربیت معنوی هستیم. این کنفرانس نخستین کنفرانس در حوزه خانواده و تربیت معنوی به شمار می‌رود که به پنج زبان برگزار می‌شود. بخش فارسی کنفرانس از سال گذشته آغاز به کار کرده بود و ۱۲ پیش‌نشست را برگزار کرده‌ایم و خبرگزاری ایکنا، سازمان جهاددانشگاهی و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور هم جزء حامیان کنفرانس محسوب می‌شوند و از سوی دیگر بیش از ۲۰ نهاد دانشگاهی و علمی حمایت خود را از این کنفرانس اعلام کرده‌اند.

 مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه بنا داریم با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه‌های داخلی فعال در عرصه بین‌الملل مانند جامعة المصطفی(ص) العالمیه و دانشگاه ادیان و مذاهب منعقد شده است، بتوانیم پیش‌نشست‌هایی را به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی و آذربایجانی برگزار کنیم، گفت: ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۸ مهر ۱۴۰۱) زمان برگزاری کنفرانس است و پیش‌بینی می‌شود تا آن زمان بیش از ۱۰ پیش‌نشست را در این حوزه داشته باشیم و همچنین دانشگاه‌های خارجی از کشورهای سوئیس، لهستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا و آذربایجان در این کنفرانس عضو کمیته علمی ما هستند و این آمادگی را دارند به‌صورت مشترک پیش‌نشست‌هایی را در قالب کنفرانس برگزار کنیم.

چاوشیان درباره جزئیات برگزاری مراسم تجلیل از حجت‌الاسلام انصاریان اظهار کرد: پنجشنبه هفته گذشته خدمت شیخ حسین انصاریان رسیدیم و از ایشان دعوت کردیم به عنوان شخصیتی که در حوزه قرآنی آثار فاخری دارد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در خدمتشان باشیم و احتمالاً بعد از شب‌های احیاء میزبان ایشان خواهیم بود تا برای آثار و تألیفات وی مراسم نکوداشتی برگزار شود و هم اینکه در غرفه «ضیافت خاتم» در حضور ایشان کتاب «نظام جامع خانواده در اسلام» که تألیف خودشان است به نمایش گذاشته شود و علاوه بر آن از سخنانشان بهره‌مند خواهیم شد. البته دو مهمان دیگر به‌نام‌های شکوه نوابی‌نژاد، استاد تمام دانشگاه خوارزمی و مسعود آذربایجانی را نیز خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تلاش ما این است در غرفه مشاوره‌ قرآن‌بنیان علاوه بر متخصصان امر در حوزه مشاوره با رویکرد معنوی و اسلامی، بتوانیم در خدمت پیشگامان این عرصه هم باشیم تا تجلیلی از تجربیات آنها صورت پذیرد و موجبات دانش‌افزایی مشاورانمان را فراهم کنیم.

مدیر بخش مشاوره‌های قرآن‌بنیان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پایان گفت: فرداشب، ۲۹ فروردین، ویژه‌برنامه‌ای برای گرامیداشت استاد جان‌بزرگی برگزار خواهد شد. او جزء سه مشاور برتر و از پیشگامان در عرصه روانشناسی اسلامی محسوب می‌شود. امروزه کتاب‌های او در زمره کتاب‌های مرجع برای دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به‌شمار می‌رود. فردا شب با حضور استاد جان‌بزرگی کارگاه‌ آموزشی، سخنرانی و رونمایی از آثار او را نیز خواهیم داشت و از سوی دیگر گپ‌وگفتی با مشاوران و کارشناسان انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =