اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: پویش نذر خون امسال نیز از ابتدای محرم آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و به دلیل استقبال خوب اهداکنندگان دراین ایام هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل های انتقال خون محل زندگی خود، نوبت اینترنتی دریافت و در زمان و مکان موردنظر خون اهدا کنند.

به گزارش پیام خانواده دکتر عباس صداقت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :پویش اهدای خون امسال در محرم و صفر با شعار «ایثار حسینی و اهدای خون آگاهانه» و «خون، بهای عشق است» که برگرفته از فرهنگ حسینی مانند سال‌های گذشته برقرار است.

وی ادامه داد: هموطنانی که قصد اهدای خون دارند بهتر است که در طول ماه‌های محرم و صفر اقدام به اهدای خون کنند زیرا نیاز به خون یک نیاز همیشگی است و اهدای خون باید به صورت مستمر و مکرر انجام شود تا بتوانیم سطح ذخایر خون را حفظ کنیم و مشکلی در تامین خون نداشته باشیم.

رشد ۲۱ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورا

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه مراکز انتقال خون در تمامی استان‌های کشور در ایام تاسوعا و عاشورا دو شیفته آماده پذیرش مراجعان و اهداکنندگان بودند، گفت : شاخص اهدای خون در این ایام از رشد ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود.

صداقت افزود: در تاسوعا و عاشورای امسال حدود ۳۲ هزار واحد خون در کشور اهدا شده است و  این درحالی است که در مدت مشابه در سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد اهدای خون داشتیم.

خراسان شمالی پیشرو در اهدای خون در تاسوعا و عاشورا

وی با بیان اینکه بیشترین مشارکت نیز در این روزها در استان خراسان شمالی با حدود ۲۰۴ درصد رشد و کمترین مشارکت نیز در استان چهارمحال و بختیاری و مازندران بوده است، گفت: بر این اساس ۶ استانی که بیشترین رشد اهدای خون را در ایام عزاداری امسال نسبت به سال گذشته داشته‌اند، شامل: استان‌های خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، اردبیل، خراسان جنوبی، ایلام و خراسان رضوی است.
 

نوبت دهی اینترنتی اهدای خون/ خراسان شمالی پیشتاز اهدا در تاسوعا و عاشورا

هر واحد خون اهدایی نیاز سه بیمار را پاسخ می دهد

وی تصریح کرد: نذر اهدای خون از چند منظر حائز اهمیت است و هر واحد خون اهدایی تبدیل به سه فرآورده می‌شود و حداقل نیازبه خون و فرآورده‌های خونی سه بیمار را پاسخ می‌دهد.

وی افزود: اهدا و دریافت خون غنی و فقیر را نمی شناسند، همه می توانند نیازمند به خون باشند و همه هم می توانند اهدا کننده خون باشند، اهدا کننده خون در قالب یک اقدام انسان دوستانه و ایثارگرانه خون اهدا می کنند و جان سه بیمار را نجات می‌دهد و آرامش قلبی و حس رضایتمندی را تجربه خواهد کرد.

سخنگوی سازمان انتقال خون تاکید کرد: خون اهدا شده و اجزای خون اهدایی خیلی سریع توسط سلول‌های خون‌ساز بدن جایگزین و جبران می‌شود.

صداقت با بیان اینکه برخی بیماران به‌صورت مستمر نیازمند دریافت خون و فرآورده‌های خونی هستند، افزود: کسانی که اختلالات خونی و انعقادی دارند هر دوهفته یک‌بار نیازمند خون هستند، افرادی که جراحی قلب و کلیه و پیوند انجام می‌دهند و همچنین مادران باردار که در معرض تولد نوزادان هستند و یا سوانح و حوادثی که اتفاق می‌افتد بحث نیاز همیشگی به خون را روشن می‌کند.

نوبت دهی اینترنتی اهدای خون/ خراسان شمالی پیشتاز اهدا در تاسوعا و عاشورا

هموطنان با اطمینان خاطر برای اهدای خون مراجعه کنند

وی افزود: در مراکز اهدای خون همه پروتکل‌های بهداشتی با حفظ فواصل اجتماعی و همچنین تکریم ارباب‌رجوع در این مراکز رعایت می‌شود و به‌منظور اینکه اهداکنندگان کمتر معطل خواهند شد، و از طریق سامانه nobatdehi.ibto.ir می‌توانند وقت بگیرند سپس به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: هموطنان نوع‌دوست که در همه شرایط یاریگر سازمان انتقال خون برای تأمین خون و فرآورده‌های خون موردنیاز بیماران نیازمند به خون هستند، توجه داشته باشند که ترس از کرونا موجب این نشود که اهدای خون را فراموش کنند، مردم توجه داشته باشند که نیاز به خون همیشگی است، پس بنابراین بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و به کمک این بیماران بشتابند.

وی تاکید کرد: اهداکنندگان خون اطمینان داشته باشند که سازمان انتقال خون  بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در کشور در حال حاضر و همین‌طور همیشه، ضدعفونی و استریل می‌شوند و اهداکنندگان با اطمینان خاطر خون  اهدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =