کد خبر: 8049
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
مدیرکل اوقاف استان قم

مدیرکل اوقاف استان قم با تاکید بر توسعه فرهنگ وقف در کنار انفاق و صدقات گفت: وقف پشتوانه حرکت بزرگ تشیع در طول تاریخ بوده و هست.

به گزارش پیام خانواده  از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین شروع رزمایش مهر تحصیلی که در سالن کوثر آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر(ع) برگزار شد اظهار کرد: در مسائل دینی و مذهبی، به شدت نیازمند همگرایی همه دستگاه‌ها هستیم.
وی افزود: باید قدردان فرصتی باشیم که در نظام جمهوری اسلامی و برای خدمت‌رسانی در اختیار ما قرار رفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نباید نگران حوادث و جولان‌های مقطعی دشمنان باشیم گفت: در ماجرای عاشورا، لشکر یزید حاضر نشد حتی جرعه‌ای آب به امام حسین(ع) و یارانش بدهد و او به ظاهر خود را پیروز می‌دانست ولی امروز می‌بینیم که سفره‌ای به طول جاده نجف تا کربلا به یاد حسین(ع) گسترده شده است.
وی ادامه داد: مسیری که در پیش گرفته‌ایم به پیروزی نهایی جبهه حق با ظهور حضرت ولی عصر(عج) می‌انجامد.
اسکندری با اشاره به اهمیت انفاق و صدقه در اسلام عنوان کرد: طبیعی است که گروه‌هایی در جامعه و به هر دلیل توانایی اداره امور زندگی خود را ندارند بنابراین تاکید شده که توانمندان به یاری آنها بشتابند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر توسعه فرهنگ وقف در کنار انفاق و صدقات گفت: وقف پشتوانه حرکت بزرگ تشیع در طول تاریخ بوده و هست.
وی اضافه کرد: موکب امامزادگان استان قم امسال در شهر سامراء برپا شد و به شهادت مقامات و زائران ایرانی و عراقی، یکی از بهترین مواکب بود.
اسکندری تصریح کرد: اگر از ظرفیت بقاع متبرکه به درستی استفاده شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد چنانکه با شیوع کرونا و با محوریت حرم مطهر امامزادگان، در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۲ میلیارد تومان کمک‌های مردمی و همچنین از عواید موقوفات در اختیار نیازمندان قرار گرفت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهمترین ارکان توسعه و پیشرفت هر کشور است گفت: هزینه‌ها در این بخش زیاد هستند و همه باید کمک کنند تا شاهد توسعه سیستم آموزشی باشیم.
وی ادامه داد: اداره کل اوقاف استان قم تا آنجا که امکان داشته باشد در کنار آموزش و پرورش خواهد بود ولی نیازمند همگرایی در این زمینه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =