کنفرانس بین‌المللی

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم گفت: نخستین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی در راستای گسترش تبادلات علمی و بین‌المللی در حوزه خانواده، ۲۸ مهرماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خانواده  سیدمحمدحسین چاوشیان، رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی که امروز ۱۹ مهرماه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خروجی‌های تفاهم‌نامه مشترک پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤسسه خاتم، این کنفرانس بود که در سال ۹۹ امضا شد. به‌دنبال این تفاهم‌نامه و در راستای عملیاتی‌سازی آن بنا شد کنفرانسی در سطح بین‌المللی با عنوان خانواده و تربیت معنوی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این کنفرانس افتخار بزرگی برای ام‌القرای جهان اسلام و تشیع است که در شهر مقدس قم برگزار می‌شود، ادامه داد: در طول این یک سال شاهد برگزاری بیش از ۴۰ پیش‌نشست‌ مختلف بودیم که به پنل‌های نهایی کنفرانس رسیدیم؛ یکی از نکات قابل توجه این کنفرانس استفاده از ظرفیت عظیم حوزوی و دانشگاهی است و ۶۰ استاد در رشته‌های مرتبط با اهداف همایش همکاری داشتند.

رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم تصریح کرد: از امتیازات و نکات مهم این کنفرانس، همراهی بیش از ۲۰ مرکز علمی حوزوی و دانشگاهی به‌عنوان حامیان علمی و معنوی این کنفرانس است که دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه تربیت‌مدرس، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه اهل‌ بیت(ع)، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، سازمان نظام مشاوره و روان‌شناسی کشور، معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده، دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه مازندران، جامعة‌المصطفی(ص)، دانشگاه قرآن و حدیث، دفتر تبلیغات اسلامی، انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه، انجمن علمی علوم اجتماعی حوزه، پژوهشکده زن و خانواده، پژوهشگاه علوم‌ انسانی و مطالعات فرهنگی، مؤسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی(ص) و برخی مراکز دیگر می‌توان نام برد.

چاوشیان اضافه کرد: این کنفرانس با مجوز ISC به شماره ۲۱۶۳۰-۰۱۲۱۰ و توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی «خاتم» در تاریخ ۲۸ مهرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به همه شرکت‌کنندگان در روز کنفرانس گواهی معتبر اعطا می‌شود، یادآور شد: جمیله علم‌الهدی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانان اصلی این کنفرانس هستند.

چاوشیان گفت: پنل روانشناسی، رسانه و ارتباطات، علوم اجتماعی، فقه و حقوق، اخلاق و علوم تربیتی و پنل بین‌الملل از پنل‌های کنفرانس خانواده و تربیت معنوی هستند، در این کنفرانس از چهار قاره اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا سخنران داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =