چاوشیان

پیام خانواده - پژوهشگر مطالعات خانواده بابیان این‌که هیچ اقدامی به‌مانند ازدواج کردن در نزد خداوند محبوب نیست، گفت: ازدواج به یکی از چالش‌های جامعه ما تبدیل‌شده است که باید بیش از گذشته به این مهم توجه شود.

سید محمدحسین چاوشیان در گفتگو با پیام خانواده، با اشاره به‌ سن ازدواج و اهمیت ازدواج در اسلام اظهار داشت: افزایش سن ازدواج، جمعیت و آینده نظام را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: به‌هرحال در خصوص سن ازدواج نمی‌توانیم به‌صورت قطعی اظهارنظر کنیم اما موضوعی که مورد تأکید است ازدواج به‌موقع است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: نه ازدواج زودهنگام و نه ازدواج دیرهنگام و نه مشخص کردن تاریخی برای ازدواج هیچ‌کدام مورد تأیید نیست بلکه ازدواج به‌موقع و عدم به تأخیر انداختن آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی به مشکلات اقتصادی کنونی در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: امروزه مشکلات اقتصادی و سخت پسندی دو مشکل عمده است که ازدواج جوانان را به تا خیر می‌اندازد.

چاوشیان تأکید کرد: دور شدن از سنت‌های قدیمی و خواسته‌های زیادی که دو طرف از یک یکدیگر دارند موجب شدن است که اصلاً ازدواج‌ها شکل نگیرد یا این‌که در صورت شکل‌گیری دوام زیادی نداشته باشد.

وی به وظیفه‌ی دستگاه‌های مختلف در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: اگر نگاه ایرانی و اسلامی به ازدواج داشته باشیم باید همه سازمان‌ها  وارد عمل شوند، از معاونت زنان و خانواده گرفته تا وزارت ورزش و جوانان همه باید وارد عمل شوند.

پژوهشگر مطالعات خانواده در دانشگاه برن سوئیس ادامه داد: ازدواج یک پدیده‌ای چندبعدی است که فرهنگ، اقتصاد، آموزش و اجتماع را در برمی‌گیرد و همه ارگان‌ها باید برای ازدواج جوان‌ها کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سن ازدواج امروز به‌عنوان یک تهدید جمعیت و آینده نظام را تهدید می‌کند و باید این مشکل را قبل از تبدیل‌شدن به بحران حل کرد.

چاوشیان در پایان خاطرنشان کرد: ازدواج محبوب‌ترین نهاد و بنا در نزد خداوند است و این حدیث پیامبر اسلام که می‌فرماید: ما بُنِی فی الإسلامِ بِناءٌ أحَبَّ إلی اللّه ِ عزّوجلّ، وأعَزَّ مِنَ التَّزویجِ (در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد که نزد خداوند عز و جل محبوبتر و ارجمندتر از ازدواج باشد) خود گواه این مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =