کد خبر: 8511
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
سینما

اکران عمومی بخارست، این روزها به خواسته اصلی سینمای ایران تبدیل شده تا این سینما از رکود ۲ماهه خود خارج شود. خواسته‌ای که حالا با اما و اگرهایی در مسیر نمایش مواجه شده است.

به گزارش پیام خانواده عصر جمعه، به یکی از پردیس‌های بزرگ پایتخت می‌رویم. جمعیت به مراتب بیشتری به نسبت جمعه‌های دیگر در سالن انتظار حضور دارند. اکنون یک‌هفته‌ای می‌شود که سینماها جان دوباره‌ای گرفته و افزایش محسوسی را در تعداد مخاطب به خود می‌بینند. اتفاقی که در اثر کاهش درگیری‌های خیابانی و البته اکران چند فیلم جدید به وجود آمده و این روند می‌تواند با نمایش فیلم‌های پرمخاطب جدید، شدت بیشتری بگیرد.

در ابتدای هفته گذشته، شورای صنفی نمایش اعلام کرد که بخارست راهی سینماها می‌شود. در انتهای هفته، تهیه‌کننده این فیلم اعلام کرد که به دلیل نارضایتی سهام‌داران خرد، فیلم احتمالا در بازه کنونی به روی پرده نمی‌رود که اعلام این خبر، موجی از ناامیدی‌ها را در میان سینماداران و البته مخاطبان و دلسوزان سینما به وجود آورد.

در این گزارش بر آن شدیم تا ببینیم آیا مخاطبان در جریان اکران فیلم بخارست قرار دارند و آیا اصلا نمایش این فیلم در شرایط کنونی را مناسب می‌بینند یا خیر.

سینما اگر سینما بود خیلی قبل‌تر از اینها فیلم کمدی اکران می‌کرد

در ابتدا به سراغ جمع ۴ نفره‌ای می‌رویم که یکی از آنها با صدای بلند مشغول تعریف خاطره‌ای است و ۳ نفر دیگر، با خنده‌های خود، او را همراهی می‌کنند. این جمع ۴ نفره از اکران بخارست بی‌اطلاع هستند و حتی اعلام می‌کنند که نام فیلم را هم نشنیده‌اند. آن آقایی که مشغول تعریف کردن خاطره بود، به ایرنا می‌گوید: در اینکه به جای یک فیلم، چند فیلم کمدی باید به روی پرده بیایند که جای هیچ شکی نیست. اینکه بگوئیم الان مردم عزادار هستند و نباید فیلم کمدی اکران شود، تفکری اشتباه است که سبب می‌شود این ماتم، بیشتر بر دل مردم سنگینی کند.

او که نامش امیرحسین است، ادامه می‌دهد: سینما اگر سینما بود خیلی قبل‌تر از اینها باید فیلم کمدی اکران می‌کرد. الان من به همراه دوستانم برای بار دوم است که می‌خواهیم به تماشای انفرادی بنشینیم. یک‌بار قبل از محرم رفتیم و الان وقتی فهرست را دیدیم، متوجه شدیم که همچنان فقط همین یک فیلم کمدی قابل توجه، به روی پرده است و همین خودش یک ضعف بزرگ است که سینمای به این عریض و طویلی، پس از چند ماه، هنوز یک فیلم کمدی خوب را به روی پرده نفرستاده. بعد از آن طرف می‌گوئیم چرا جامعه ایرانی ناراحت و افسرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =