حجت‌الاسلام صحاف کاشانی

حجت‌الاسلام صحاف کاشانی از ارسال بیش از ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: همایش در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خانواده حجت‌الاسلام محمد صحاف کاشانی،در نشست خبری همایش بین‌المللی«مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» که در سالن همایش‌های غدیر قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: قرآن کریم راهکارهای اصولی در مواجهه با باطل را بیان کرده است و امروز که خط استعمار و شیطانی و سرمایه‌گذاری دوگانه در حال پیشروی است، باید به این موضوع توجه ویژه ای صورت بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت برپایی همایش بین‌المللی«مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» خاطرنشان ساخت: همواره ادیان دینی در معرض آسیب‌های جدی بی‌خدایی و افراط و تندروی دینی قرار دارند و برای مقابله با این دو جریان نیاز به همراهی و گفتمان داریم.

حجت الاسلام کاشانی تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام، بیشتر مباحثات و موضوعاتی که بین بزرگان اسلام و مسیحیت صورت گرفته است، در ارتباط با کلام و تاریخ بوده است و کمتر به موضوعات اخلاق و ادعیه پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه جامعه دینی را باید به اخلاق و تعادل بازگردانیم، افزود: در این گفتمان برآن هستیم تا ضمن پذیرش اختلافات یکدیگر، اشتراکات دیدگاه یکدیگر را بشناسیم و در همان مسیر دستورات خداوند را پیاده و اجرایی کنیم.

وی از ارسال بیش از ۱۸۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: همایش در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صحاف‌کاشانی تصریح کرد: یکی از نیازهای جامعه بشری مسئله کارکردگرا بودن و ایدئولوژی منفعت‌رسانی دین به انسان است، بنابراین در رقابت بین ادیان اسلام و مسیحیت باید کارکردگرا بودن خود را به نمایش بگذارد، اسلامی که در جوامع غیر مسلمان ترویج می‌شود گرایش به خشونت دارد و متأسفانه جنبه اخلاق دین معرفی نشده است.

دبیر علمی همایش بین‌المللی «مطالعات تطبیقی اخلاق در اسلام و مسیحیت» در پایان سخنان خود گفت: ما باید تفکرات اسلام و مسیحیت درباره هر موضوع را به جوانان منتقل کنیم تا آنها بتوانند از نظر علمی و به صورت آگاهانه راه خود را انتخاب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =