جام‌جهانی

رقابت‌های دیروز جام‌جهانی با صعود شگفت‌انگیز استرالیا و حذف مکزیک با وجود شایستگی همراه بود.

به گزارش پیام خانواده مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی قطر در حال رسیدن به روزهای پایانی است و با برگزاری بازی‌های دور سوم از ۴ گروه باقی مانده و مشخص شدن ۱۶ تیم صعود کننده به مرحله حذفی، روز به روز به حساسیت جام بیست و دوم اضافه می‌شود. دیروز هم با انجام ۴ بازی از گروه C و D پرونده این دو گروه هم با تعیین ۴ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم‌نهایی بسته شد.

باخت شیرین لهستان، برد تلخ مکزیک!

بازی‌های گروه C که با یک شوک آغاز شده بود، دیشب با صعود دو تیمی که تقریبا قابل پیش‌بینی بود، پرونده آن بسته شد و آرژانتین و لهستان راهی یک هشتم شدند.

با وجود شروع غیرقابل پیش‌بینی و نگران‌کننده آلبی سلسته در قطر، آنها توانستند با دو برد در دو بازی بعدی به عنوان تیم اول گروه C صعود کنند تا نشان دهند که نتیجه بازی با عربستان تنها یک اتفاق بوده است. در یکی از بازی‌های جذاب دیروز آرژانتین در استادیوم ۹۷۴ به مصاف تیم لهستان رفت. شاگردان لیونل اسکالونی که پس از باخت به عربستان سعودی، در دومین مسابقه با برد مکزیک دوباره به جام برگشته بودند، دیشب و در سومین بازی هم به روند خوب‌شان در قطر ادامه دادند و توانستند در مسابقه‌ای که برتر بودند، با دو گل، یاران روبرت لواندوفسکی را با شکست بدرقه کنند و شکست روز اول را به صورت کامل فراموش کنند.

لهستان هم که پس از تساوی مقابل مکزیک و برد عربستان، پا به مسابقه با آلبی سلسته گذاشته بود، با وجود مهار پنالتی لیونل مسی توسط وویچک شزنی، مقاومتش در نیمه دوم شکست اما با وجود این باخت آنها توانستند با کسب امتیازهایی که از دو بازی اول دشت کرده بودند، راهی مرحله یک هشتم شوند، تیمی که دروازه‌بانی مانند وویچک شزنی دارد که تا اینجای کار دو پنالتی مقابل سعودی و آرژانتین مهار کرده است.

در دیگر بازی این گروه هم مکزیک و عربستان مقابل هم قرار گرفتند و در نهایت مکزیکی‌ها با نتیجه دو بر یک برنده شدند، بردی که ۳ امتیاز آن هر چند، امتیاز زاپاتاها را با لهستان برابر کرد اما در تفاضل و گل شماری شاگردان خراردو مارتینو کم آوردند تا خیلی زود مانند تیم هروه رنار به خانه برگردند.

در پایان بازی‌های گروه C، آرژانتین با دو برد و یک باخت و ۶ امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد، لهستان با یک برد، یک مساوی و یک باخت و کسب ۴ امتیاز و تفاضل گل صفر در رده دوم قرار گرفت و به جمع ۱۶ تیم پایانی جام اضافه شد. مکزیک هم با یک برد، یک مساوی و یک باخت و ۴ امتیاز با تفاضل گل منفی یک با بدشانسی از جام‌جهانی کنار رفت. عربستان هم که جام‌جهانی را طوفانی آغاز کرده بود، با یک برد و دو باخت و کسب تنها ۳ امتیاز چهارم شد تا رنار و شاگردانش هم به خانه برگردند.

شگفتی استرالیا در روز شکست مدافع عنوان قهرمانی

تکلیف تیم‌های صعود کننده گروه D هم مشخص شد، البته فرانسوی‌ها در پایان دور دوم صعودشان را قطعی کرده بودند و دیشب هم در عین ناباوری و شگفتی، استرالیا توانست به عنوان تیم دوم از این گروه مجوز صعود به مرحله بعد را بگیرد.

فرانسه که پس از دو برد مقابل استرالیا و دانمارک، صعودش را به عنوان صدرنشین قطعی کرده بود، دیشب در یک بازی تشریفاتی به مصاف تیم تونس رفت و یک بر صفر مغلوب شد، در این مسابقه دیدیه دشان به بازیکنان اصلی استراحت داده بود و بازیکنانی که کمتر به بازی گرفته بود را مقابل شاگردان جلال خدری به میدان رفتند، البته برد مقابل مدافع عنوان قهرمانی برای نماینده آفریقا آمد نداشت و آنها از جام کنار رفتند.

شگفتی بزرگ گروه D در دیگر بازی این گروه رقم خورد، در استادیوم الجنوب، جایی که دانمارک و استرالیا با هم روبرو شدند. شاگردان گراهام آرنولد در استرالیا که جام را با یک شکست سنگین برابر فرانسه آغاز کرده بودند، از بازی دوم با برد تونس، خیلی زود از بحران عبور کردند و در سومین بازی هم برابر دانمارک هم با یک گل پیروز شدند تا به طرز شگفتی‌آوری راهی مرحله بعد شوند.

دانمارکی‌ها اما در این جام، مسیری خلاف استرالیا داشتند، کارشان را با تساوی مقابل تونس آغاز کردند اما در ادامه دو باخت مشابه یک بر صفر برابر فرانسه و استرالیا سبب شد خیلی زود پرونده شگفتی‌ساز یورو ۲۰۲۰ که روی نوار افت افتاده است، خیلی زود در قطر بسته شد و شاگردان کسپر هیولماند به خانه برگردند.آن هم در شرایطی که در هیچ کدام از سه مسابقه نتوانستند حتی یک بار هم دروازه حریفان را باز کنند.

در پایان بازی‌های گروه D، فرانسه با دو برد و یک باخت و ۶ امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد، استرالیا با ۲ برد و یک باخت و ۶ امتیاز تیم دوم شد و به جمع ۱۶ تیم یک هشتم نهایی جام‌جهانی راه پیدا کرد. تونس با یک برد، یک مساوی و یک باخت و ۴ امتیاز سوم شد و دانمارک هم با یک مساوی و دو باخت و کسب تنها یک امتیاز در رده آخر جدول گروه قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =