کد خبر: 9279
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
وزیر کشور

وزیرکشور گفت: اقدامات لازم برای اسکان هموطنان زلزله زده در خوی با ایجاد کمپ جهت استقرار فوری زلزله زدگان و اهدای چادر از سوی هلال احمر، انجام شد.

به گزارش پیام خانواده  احمد وحیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خوی با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زلزله زدگان خوی گفت: مسوولان با همه توان در خدمت مردم زلزله زده خواهند بود. ضمن اینکه نیروهای امدادی و جهادی هم برای ارزیابی و تامین نیاز آسیب دیدگان ناشی از زلزله در شهرستان خوی به ۷۰ روستا اعزام شده اند.

وحیدی با تاکید بر رفع نگرانی های مردم در مناطق زلزله زده شهرستان خوی اظهارداشت: پیش بینی ها و تدابیر لازم اندیشیده شده است و مردم منطقه هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

وزیر کشور همچنین از رفع مشکل اتصال آب، برق و گاز در منطقه خبر داد و اظهار کرد: همه دست اندرکاران و مدیران دستگاه های متولی بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در منطقه حضور یافته و استاندار آذربایجان غربی نیز پیگیری های لازم را برای تامین سوخت و مایحتاج مردم انجام داده اند.

وحیدی با اشاره به اعلام آماده باش به استان های همجوار آذربایجان غربی ادامه داد: مسوولان کشوری هلال احمر، مدیریت بحران و بنیاد مسکن و تیم های ارزیابی در منطقه حضور یافته اند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۴۴ دقیقه شنبه شب شهر خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه در مناطق زیادی از استان به ویژه شهر ارومیه احساس شد و باعث نگرانی مردم گردید.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد.

استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین آمار مصدومان زلزله ۵.۹ ریشتری رخ داده در شهرستان خوی گفت: این حادثه تاکنون ۸۱۶ مصدوم و سه نفر فوتی داشته است.

به گفته محمدصادق معتمدیان، ۶۰ نفر از مصدومان در بیمارستان این شهرستان بستری و ۶۴ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان سلماس اعزام شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =