کد خبر: 9621
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
فاطمه السادات رازقی

رازقی با بیان اینکه با خلأ مشاوره های اسلامی در کشور روبرو هستیم گفت: با توجه به مرجع بودن استان های تهران و قم ولی متاسفانه با کمبود مشاوره های اسلامی در این دو استان مواجه هستیم؛ ضمن اینکه این خلا در کل کشور وجود دارد.

به گزارش پیام خانواده  «فاطمه السادات رازقی»، عضو هیئت مدیره موسسه خاتم در نشست توجیهی بخش مشاوره های قرآن بنیان سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن سال گذشته بستر بسیار مناسبی برای ارتباط ما با خانواده های مذهبی بود. نمایشگاه قرآن مانند نمایشگاه کتاب معمولا مخاطب عام ندارد لذا خانواده هایی که در نمایشگاه حضور می یابند دارای چهارچوب ها و مشترکات مشخص و معینی هستند.

وی تصریح کرد: دغدغه اصلی ما در نمایشگاه بین المللی قرآن سال گذشته فراهم کردن یک فضای علمی و استاندارد برای مشاوره بود، ضمن اینکه نمایشگاه یک محیط کلینیک کار نیست، منتهی به قدری از لحاظ مشاوره در کشور دچار چالش های متعددی هستیم که چاره ای جز این نداریم که مردم را در این فضاها با مشاوره های اسلامی آشنا کنیم تا افرادی که به دنبال مشاوره های اسلامی هستند با این مرکز آشنا و آن را پی گیری کنند.

رازقی با بیان اینکه ما در نمایشگاه قرآن به دنبال درمان نیستیم، اظهار کرد: اصلا کار درمانی در نمایشگاه رخ نمی دهد بلکه اولین هدف ما اعتمادسازی در بین مردم است. یکی از مهمترین مشکلاتی که ما در بین خانواده های ایرانی به ویژه قشر مذهبی داریم، بدبینی نسبت به مشاوره است.

عضو هیئت مدیره موسسه خاتم در ادامه افزود: لذا در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم این هدف ما به خوبی تامین شد و شاهد مدعای ما هم آمار بالای مراجعه کنندگان به بخش مشاوره های قرآن بنیان بود.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بین المللی سال گذشته حدود سه هزار نفر مراجعه کننده به غرفه داشتیم، ضمن اینکه تبلیغات جدی ای نداشتیم و در بحران کرونا نیز قرار داشتیم ولی باز هم شاهد حضور خوب مردم در نمایشگاه بودیم لذا پیش بینی امسال ما حضور بالای هفت الی هشت هزار نفر در بخش مشاوره های قرآن بنیان نمایشگاه است.

رازقی اظهار کرد: سال گذشته ما به دنبال مشاوره های تخصصی بودیم. یکی از مسایلی که مردم را در بحث مشاوره سردرگم می کند، این است که نمی دانند برای چه مشکلی به چه کسی باید مراجعه کنند لذا ما سعی کردیم مشاوره های خود را تخصصی کنیم. بنابراین اولین ویژگی کلینیک ما اعتمادسازی و دوم تخصصی شدن است. امسال این تخصصی شدن را جهت کمک رسانی بیشتر جزیی تر کردیم.

عضو هیئت مدیره موسسه خاتم تصریح کرد: در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بیش از 300 خانواده به طور مکرر چندین بار به بخش مشاوره های قرآن بنیان مراجعه نمودند. جلسات مشاوره برای خانواده ها رایگان بود و طبق نظرسنجی های صورت گرفته همه افراد رضایت خوبی از بخش مشاوره های قرآن بنیان داشتند.

وی گفت: نکته دیگری که در نمایشگاه سال گذشته وجود داشت، این بود که ما به خاطر فضای نمایشگاهی از امکانات روان سنجی استفاده نکردیم ولی امسال این موضوع را در نمایشگاه اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با خلأ مشاوره های اسلامی در کشور روبرو هستیم اظهار کرد: با توجه به مرجع بودن استان های تهران و قم ولی متاسفانه با کمبود مشاوره های اسلامی در این دو استان مواجه هستیم؛ ضمن اینکه این خلا در کل کشور وجود دارد و به مراتب از شرایط نابسامان تری برخوردار هستند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در نمایشگاه امسال در بخش مشاوره های مجازی گام بلندی برداریم لذا امیدواریم به زودی نخستین پلتفرم جامع مشاوره اسلامی راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار مراجعین به بخش مشاوره های قرآن بنیان زنان بودند، خاطرنشان کرد: 52 درصد زنان و 48 درصد مردان شرکت کردند، 21 درصد به صورت فردی و ۶۹ درصد به صورت خانوادگی مراجعه نمودند.

رازقی با بیان اینکه بیشترین مراجعه به بخش تربیتی غرفه بود، تصریح کرد: زوجین 19 درصد، پیش از ازدواج 17 درصد، حقوقی 17 درصد، فردی ۱۱ درصد، تحصیلی و شغلی 11 درصد مراجعه نمودند. افرادی هم که برای فرزندآوری مراجعه کرده بودند، ترس از فرزندآوری داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =