کد خبر: 9819
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
روز قدس

شماری از بانوان فرهیخته گلستانی راهپیمایی روز قدس را تکرار فریادهای همیشگی ملت ایران در حمایت از مظلومان عالم از جمله مردم فلسطین دانستند و از همگان خواستند با حضور پرشور خود، برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت برسانند.

به گزارش پیام خانواده  نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس یکی از تاریخی‌ترین راهبردهای امام خمینی(ره) محسوب می‌شود و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ۴۴ سال پیش برای نخستین بار در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ با این نامگذاری خطر رژیم غاصب صهیونیستی را به مسلمانان جهان گوشزد کردند و خواستار تشکیل جبهه متحد اسلامی و انسانی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شدند.

این نامگذاری همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان از جمله ایران اسلامی را بر آن می‌دارد هرساله برای نشان دادن همراهی‌شان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین که به دلیل ظلم و جور رژیم غاصب صهیونیستی در سرتاسر دنیا آواره شدند و چشم انتظار بازگشت به خاک وطن خود هستند حضوری پررنگ در صحنه راهپمیایی روز قدس داشته باشند.

روز قدس نماد مظلومیت و استمرار مقاومت ملت مظلوم فلسطین است که از طرف جهان استکبار و رژیم صهیونیستی مورد ظلم و ستم قرار گرفتند و در بیش از چهار دهه گذشته، جمهوری اسلامی ایران و مردم بسیاری از کشورهای اسلامی با به رسمیت شناختن این روز و برپایی پرشور راهپیمایی روز قدس سعی دارند تا از فراموش شدن آرمان این سرزمین مقدس جلوگیری کنند.

نامگذاری روزی به نام قدس، اقدامی هوشمندانه از طرف امام خمینی (ره) بود تا ملت‌های مسلمان با گرامیداشت هر ساله این مناسبت نگذارند مساله اشغال قدس، سرزمین‌های فلسطینی و همچنین تشکیل دولت غیرقانونی و نژادپرست اسراییل رسمیت یابد و قبله‌گاه نخست مسلمانان جهان به دست فراموشی سپرده شود.

به اعتقاد بانوان گلستانی که همواره در همه عرصه‌ها سردمدار همراهی با نظام جمهوری اسلامی شناخته می‌شوند، تدبیر امام راحل در نامگذاری روز قدس تحولی را در دنیا به وجود آورد و منشأ حرکتی‌های مختلفی در مسیر محدود کردن و حذف غده سرطانی به اسم رژیم غاصب صهیونیستی شد و هر روز شاهد افول بیش از پیش قدرت این رژیم هستیم و به‌زودی هم با ادامه مقاومت در غزه به طور کامل از صحنه روزگار محو خواهد شد.

جلوگیری از تکرار اشتغال فلسطین مهمترین هدف از نامگذاری روز قدس

سیده محبوبه سیفی یکی از بانوان فرهیخته گلستان در حوزه سیاسی و اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کرد تا همه مسلمانان هر ساله با یادآوری این روز هوشیاری خود را نسبت به جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی بیشتر کنند تا حادثه اشتغال فلسطین برای دیگر کشورها تکرار نشود.

وی افزود: همه ملت‌های مسلمان باید نسبت به اتفاقات منطقه آگاهی داشته باشند تا بتوانند به موقع از حقوق خود و مردم مظلوم عالم دفاع کنند چراکه زندگی کردن زیر ظلم رژیم غاصب صهیونیستی با کمترین امکانات و شرایط سخت آن هم برای چندین دهه، فشار زیادی به مردم فلسطین به ویژه زنان و کودکان آورده است.

این بانوی گلستانی گفت: همه عالم اسلام به مانند یک پیکر با هم مرتبط هستند لذا حضور پرشور همگی ما در راهپیمایی روز قدس باعث قوت قلب فلسطینیان و تشویق بیشتر آنان به مقاومت علیه ظلم و جور مستکبران می‌شود.

سیفی اظهارکرد: اگر مردم فلسطین مقاومت خود را بیشتر کنند زودتر در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی پیروز می‌شوند چرا که محبوبیت این رژیم در میان مردم خودش هم کم شده و از درون در حال فروریختن است.

حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس به معنای وحدت مسلمانان است

یکی دیگر از بانوان گلستانی فعال در امور فرهنگی و قرآنی هم گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضور در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی و دینی تمام مسلمانان است و بانوان هم در کنار آقایان آماده خلق حماسه‌ای دیگر در روز ۲۵ فروردین امسال هستند.

صفر بی‌بی بخشنده افزود: حضور تک تک مسلمانان در راهپیمایی روز قدس نشان دهنده وحدت و همدلی میان امت اسلامی در حمایت از مظلومان عالم است و تا رسیدن به پیروزی فلسطینیان علیه رژیم غاصب صهیونیستی و بعد از آن این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی حمایت از مردم فلسطین را وظیفه همه مسلمانان دانست و تاکید کرد: در روز قدس امسال به همراه خانواده‌ام در این راهپیمایی از مردم مظلوم فلسطین حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد و به آنان می‌گویم که در این راه تنها نیستند.

ملت ایران از اعتقادات خود نسبت به آرمان‌های انقلاب عقب نمی‌کشند

بتول برهانی علی‌نژاد یکی دیگر از بانوان گلستانی فعال در حوزه فرهنگی بیان کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس امسال با توجه به حمله‌های که جدیدا رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه آغاز کرده و بی حرمتی‌هایی که نسبت به مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمانان انجام می‌دهد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی یکی از مهمترین دلایل نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس را خنثی کردن توطئه فراموشی فلسطین دانست و افزود: ملت ایران با شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس همبستگی خود با مردم فلسطین و نگاه حمایت گرایانه‌شان در دفاع از حق و حقوق آنان را نشان می‌دهند.

برهانی علی‌نژاد بیان کرد: روز قدس بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب روز آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان در بحث حمایت از مردم مظلوم عالم است و امیدواریم با مشارکت میلیونی همگان در راهپیمایی روز قدس، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و فلسطینیان زده شود.

وی گفت: با وجود تمام تلاش‌های دشمنان، ملت ایران هیچگاه از اعتقادات خود نسبت به آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی عقب نمی‌کشند و با پیروی از ولایت در حمایت مردم مظلوم فلسطین از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهند کرد.

روز قدس نماد وحدت مسلمانان

مریم حسینی یکی دیگر از بانوان فرهیخته گلستان هم روز قدس را نماد وحدت و یکپارچگی ملت‌های مسلمان دانست و بیان کرد: همه ملت‌ها و حکومت‌های اسلامی باید این روز را گرامی داشته و با آگاه سازی نسل امروز از شرارت‌ها و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، مانع فراموشی مظلومیت مردم این سرزمین شوند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در بحث ضعیف شدن ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: همه ما مسلمان هستیم و طبق آیات قرآن و منویات رهبر معظم انقلاب در صورت بلند شدن فریاد مظلوم هرچه در توان داریم باید برای دفاع از آنان به‌کار گیریم لذا نباید در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیستی سکوت اختیار کنیم.

حسینی تاکید کرد: باید به خاطر حمایت از بیداری اسلامی و محور مقاومت که شاهد موفقیت‌های روز افزون آنها در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی هستیم در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و پشتیبانی خود از مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه را پررنگ به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به همراهی همیشگی بانوان از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران، گفت: بانوان که همواره پیشگامی‌شان در عرصه‌های مختلف ثابت شده است به مانند مردان لبیک گوی فرامین رهبری هستند و برای تربیت شیرمردانی ولایی برای حرکت در خط امامین انقلاب تلاش می‌کنند.

معصومه قربانی دیگر بانوی گلستانی هم گفت: امام خمینی(ره) در نخستین گام خطر رژیم غاصب صهیونیستی را به دنیا گوش‌زد کرد و با نامگذاری روزی به نام روز قدس از مسلمانان خواست برای مقابله با جنایات این رژیم متحد شوند.

وی افزود: با گذشت بیش از چهار دهه از این نامگذاری، ملت ایران به ویژه بانوان و دختران ایران اسلامی بار دیگر آماده حضوری چشمگیر و میلیونی در راهپیمایی روز قدس برای اثبات اتحاد و همبستگی خود علیه دشمنی به نام رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =