کد خبر: 992
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
انقلاب اسلامی

پیام خانواده - رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزایش خودباوری در جوان ایرانی است، اعتماد به نفسی که موجب پیشرفت‌های عظیم در حوزه‌های مختلف کشور شد.

به گزارش پیام خانواده، سیدمحمد حسینی شامگاه یکشنبه در مراسم جشن انقلاب که در روستای محمودآباد از توابع بخش مرکزی پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: جایگاه ایران در حوزه‌های مختلف علمی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست و ایمان مردم، هدایت‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و تعهد و تخصص دانشمندان ایرانی باعث شد تا ایران گوی سبقت را در حوزه‌های مختلف از دیگر کشورها برباید.

وی افزود: در دوران ستم‌شاهی، بیگانگان هرگز به متخصصان داخلی اجازه مداخله در امور و مسائل کشور را نمی دادند و خودشان برای کشور تصمیم می‌گرفتند، اما انقلاب اسلامی زمینه را برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف فراهم کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی اضافه کرد: ایران اسلامی به واسطه استقرار نظامی الهی توانسته تا در زمینه‌های انرژی هسته‌ای، نانو، هوا فضا، تسلیحات دفاعی و نظامی گام‌های موثری بردارد و عزت و سربلندی که تحسین دوست و دشمن را در بر داشته، نصیب کشور شده است.

وی با اشاره به رتبه چهارم ایران در نانو تکنولوژی گفت: پیشرفت‌های ایران در علم نانو در حالی صورت گرفته که ایران از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده و امروز پس چین، آمریکا و هند رتبه چهارم جهان را در اختیار دارد.

حسینی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی کشور به دلیل خودباوری و اعتماد به نفسی است که انقلاب در مردم و جوانان ما ایجاد کرده است.

وی بر لزوم حفظ انسجام، وحدت و همبستگی بین کشورهای اسلامی در مقابله با استکبار تأکید کرد و افزود: ایران با تشکیل جبهه مقاومت و قرار گرفتن در کار کشورهای اسلامی چون سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن پایه‌گذار تمدن بزرگ اسلامی است.

وی افزود: اگر وحدت و همدلی را حفظ کنیم و نقاط قوت و قدرت را افزایش دهیم، نه تنها مشکلات اقتصادی مرتفع می‌شود بلکه می‌توانیم الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =