تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین در لندن و شهرهای آمریکا

پیام خانواده - هزاران نفر از شهروندان پایتخت‌ انگلیس و شماری از شهرهای آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

هزاران نفر از شهروندان پایتخت انگلیس و آمریکا در تظاهراتی گسترده، با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، هزاران شهروند آمریکایی روز سه‌شنبه به وقت محلی (بامداد چهارشنبه) در برابر ساختمان وزارت امور خارجه آمریکا در شهر واشنگتن تجمع کرده و حمایت دولت از مردم فلسطین را خواستار شدند.

در این تجمع بزرگ، گروه‌های مختلفی از مسلمانان تا گروه‌های یهودی ارتدوکس حضور داشتند و «رشیده طلیب» عضو فلسطینی‌الأصل مجلس نمایندگان آمریکا نیز به سخنرانی پرداخت. 

طلیب در این سخنرانی، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را مصداق «نژادپرستی» توصیف و حمایت دولت بایدن از این رژیم را محکوم کرد.

علاوه بر او، «اندره کارسون» دیگر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که در این تظاهرات برزگ حضور داشت در پیامی توئیتری نوشت: «آمریکایی‌ها با هر پیشینه‌ای این تعهدی اخلاقی را دارند که از حقوق بشر در هرکجا که مورد تهدید قرار گیرد محافظت کنند. خواه در شیخ جراح باشد یا هر نقطه دیگر جهان».

این تجمع چند هزار نفری، پس از چند ساعت به سمت کاخ سفید راهپیمایی کرده و شعارهایی در حمایت و همبستگی با مردم فلسطین سر دادند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، علاوه بر واشنگتن، شهر نیویورک نیز صحنه حضور گسترده شهروندان در حمایت از فلسطینی‌ها بود اما این تجمع بزرگ به درگیری با هواداران رژیم صهیونیستی و دخالت پلیس انجامید.

دیلی میل نوشت، تجمع گسترده‌ دیگری نیز در شهر لس‌آنجلس آمریکا در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد.

از سوی دیگر، به نوشته پایگاه خبری «عرب نیوز»، در شهر لندن نیز صدها نفر از حامیان مردم ستم‌دیده فلسطین با تجمع در خیابان «داونینگ» محل اقامت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، به سیاست‌های رژیم صهیونیستی و حکم دادگاه این رژیم در بیرون کردن فلسطینیان از منطقه «شیخ جراح» اعتراض کردند.

درگیری‌های در فلسطین اشغالی چند روزی است که بسیار متشنج شده است تا جایی که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند.اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

این اقدام تلافی‌جویانه در حالی صورت می‌گیرد که سرانجام صبح دیروز، در پی هشدار شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  و تعیین ضرب‌الاجل دوساعته،نظامیان صهیونیست ناگزیر شدند از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کنند. اما در مقابل به بمباران کور مناطق مسکونی در نوار غزه ادامه داد که با پاسخ شدید مقاومت مواجه شد و سیل موشک‌های مقاومت به سوی تل‌آویو، فرودگاه بن‌گوریون و بئرالسبع روانه شد.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، وزارت بهداشت غزه ظهر امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه تاکنون ۴۳ تن به شهادت رسیده و ۲۹۶ تن دیگر زخمی شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =