حجت الاسلام حمید شهریاری

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری کنفرانس مناره به منظور انتخاب آثار برتر رسانه‌ها در زمینه وحدت اسلامی خبر داد.

به گزارش پیام خانواده  همزمان با نخستین روز از هفته وحدت نخستین قسمت از نشست‌های مجازی سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آغاز شد.

از امروز پنجشنبه ششم مهر به مدت ۶ روز ۱۶ نشست مجازی در شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد که در هر نشست مجازی ۱۵ اندیشمند به ارائه نظر می پردازند و در مجموع ۲۴۰ اندیشمند داخلی و خارجی سخنرانی می کنند.

سابقه نشست های مجازی کنفرانس وحدت اسلامی به دوره کرونا برمی گردد که به علت محدودیت های کرونایی از کنفرانس سی و چهارم بخش وبیناری شکل گرفت و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نخستین نشست مجازی کنفرانس وحدت از طراحی کنفرانس مناره خبر داد و گفت: قرار است با توصیه‌های اخلاقی و منشورهای رفتاری که برای رسانه‌ها تولید می‌شود، آشنا شویم و با انتخاب آثار برگزیده رسانه‌ای که بر وحدت در جهان و کرامت انسانی و بسیاری از ارزش های انسانی تأکید می‌کنند، در این زمینه مفید باشیم.

وی افزود: جشنواره مناره به زودی برگزار خواهد شد و منتخبین از حوزه‌های رسانه و شبکه‌های اجتماعی اعم از فیلم و عکس و پویانمایی در آن معرفی می‌شوند.

فناوری های جدید را کنترل کنیم

وی خاطرنشان کرد: ما در جهان کنونی دچار مخاطرات امنیتی هستیم که بخشی از این مخاطرات، ناشی از گسترش روزافزون فناوری در جهان است؛ به خصوص فناوری‌هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. بسیاری از شرکت‌هایی که دارای کلان‌داده‌های جهانی هستند، به شکل افسارگسیخته‌ای در حال طراحی هوش مصنوعی می باشند و این نگرانی وجود دارد که در حوزه اخلاقی و اجتماعی ربات ها بر بشر سیطره پیدا کنند و حیات بشریت را مورد تعرض قرار دهند.

دبیرکل مجمع تقریب ادامه داد: از همین جهت توصیه ما به همه کشورهایی که دارای کلان داده‌ها هستند و ابزارهای جست‌وجو را بر این کلان داده‌ها سوار کرده‌اند و می‌توانند از آنها برای گسترش فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند، این است که ما حتما باید سازمانی را در سطح جهانی طراحی کنیم تا کنترل و نظارت بر گسترش این نوع فناوری‌ها را مد نظر قرار دهد و از اینکه شرکت‌های خصوصی برای دستیابی به سود بیشتر و آرمانهای شخصی خود حیات بشر را به مخاطره بیندازند، پیشگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =