خزعلی

پیام خانواده- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت که وظیفه پرورش انسانیت بر دوش دختران و زنان گذاشته شده است.

به گزارش پیام خانواده؛ انسیه خزعلی در آیین اختتامیه جشنواره ملی بهیندخت، با اشاره به جنایت نسل کشی در فلسطین، خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: عدالت خواهی و ظلم ستیزی در دوره نوجوانی به اوج خود می‌رسد، از این رو شما دانش آموزان ظلم به فلسطین را درک می‌کنید. باید از درد انسان‌ها به درد آمده و راحت نباشیم که در گوشه‌ای از کره زمین این گونه وحشیانه اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: اینکه رژیمی با وقاحت اعلام کند بیمارستان‌ها را هدف گرفتم و غزه را ترک کنید و به کشورهای دیگر بروید، نشان دهنده خوی سبوعیت است که در این ۷۵ سال با فلسطین انجام دادند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در بخش دیگر سخنان خود افزود: پرورش دادن انسانیت بر دوش دختران و مادران گذاشته شده است. مادر، محور اصلی خانواده است که باید به عنوان لطف خلقت به دختران تلقی کرد. پرورش خود دختران از اولویت و جایگاه خاص خود برخوردار است. یکی از مواردی که در دستورات و سیاست گذاری‌های ابلاغی رهبری در برنامه‌های متعدد پنج ساله، عنوان می‌شود، رشد بانوان، برداشتن موانع از پیش پای بانوان و توجه به ارتقاء خانواده است.

خزعلی با بیان اینکه همواره خانم‌ها در اولویت آموزش قرار می‌گیرند، گفت: ۶۱ درصد موفقیت در دانشگاه‌ها مربوط به خانم‌ها است. دختران نوجوان و جوان سال گذشته در طرح «آذر» که در خصوص آموزش زنان روستایی بود همراهی کردند و به تعدادی از زنان عشایر سواد یاد دادند. آذر طرح موفقی بود که به همت دختران نوجوان انجام گرفت. در کارآفرینی نیز شاهد فعالیت دختران و خانم‌ها هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =