کتاب‌های درسی

پیام خانواده - وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول بنیادین کتاب‌های درسی باید نسبت به جنسیت دختر و پسر محتوایی متفاوت داشته باشد.

به گزارش پیام خانواده؛ رضامراد صحرایی امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی «بهیندخت» افزود: سه نظر درباره زنان و دختران در جهان هست که زن و دختر را در حاشیه می‌بیند و نقشی به او نمی‌دهد، دیدگاه دوم زن را فعال می‌داند اما مایه انحطاط مقام زن شده چراکه فمنسیت است و در آغاز پاسخی به ظلم مردان به زنان بود اما بعدا مشخص شد که دیدگاهی منحرف است.

وی ادامه داد: دیدگاه بعدی در اسلام اهمیت به خانواده است و دختر را در متن جامعه می‌داند ‌که در آن هم زن عفیف، فعال و نجیب است که با ظهور انقلاب اسلامی احیا شده است. البته ما ایرانیان پیش از اسلام هم زنان را گرامی می‌داشتیم اما بعد از اسلام بیشتر شد، در اسلام دختر رحمت و پسر نعمت است.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: با ظهور انقلاب اسلامی دیدگاه غرب برای زن رسوا شد، پس از انقلاب دختران و زنان بی آنکه ابزار شده و شان آنها زیر سوال رفته باشد به متن اداری جامعه آمدند. این پیام مهم و خطرناکی برای غرب بود. از این جهت که گروهی به دنبال استفاده ابزاری از نجابت و طراوت زنان و دختران بودند و هستند.

وی ادامه داد: اکنون ۸ میلیون دختر و بالغ بر ۵۵۰ هزار معلم بانو نشان از تربیت مادران عفیف برای آینده است.

صحرایی افزود: سند تحول بنیادین اگر از روز نخست آنگونه که باید اجرا می‌شد، وضعیت مدارس و دانش آموزان نسبت به سال‌های گذشته و پیشین بهتر می‌بود.امروز بالغ بر ۱۲۰ هزار مدرسه وجود دارد و نظام تعلیم و تربیت باید از مدرسه آغاز شود.

وی با بیان اینکه مفاهیم نوین باید از مدرسه آغاز شود، گفت: اقتصاد فرهنگ و هر عرصه‌ای پویایی از نظام تعلیم و تربیت است.۲ سوم یا به تعبیری ۳ چهارم کارمندان شاغل بانوی کشور در آموزش و پرورش هستند بنابراین باید برای امور زنان و خانواده آموزش و پرورش سازمان قوی ملی طراحی کنیم که استعداد آنها را شکوفا کنیم و برای این ساختار لحظه‌ای فروگذار نخواهیم کرد.

همچنین به گفته صحرایی، ۳ هزار معلم داریم که با ایل کوچ می‌کنند تا فرزندان کشور تربیت شوند.

۶۱ درصد موفقیت‌های آموزشی در دانشگاه برای دختران است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آموزش دختران و بانوان همواره مورد توجه بوده است، ۶۱ درصد موفقیت آموزش در دانشگاه‌ها مربوط به دختران و بانوان است.

انسیه خزعلی نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های نوجوانی عدالت خواهی و ظلم ستیزی است، بنابراین دانش آموزان ظلم به مردم غزه را می‌فهمند و در این راستا رنج می‌کشند.

وی افزود: اتفاقات هفته گذشته مردم غزه دردناک است، رژیم صهیونیستی صراحتا اعلام می‌کند بیمارستان‌ها هدف حمله است و باید بیمارستان را تخلیه کنید و مجروحان را ببرید.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: این اقدامات رژیم صهیونیستی نشان از خوی سبوعیت اسرائیل است که ۷۵ سال به مردم فلسطین ظلم کرده‌اند.

خزعلی در ادامه درباره نقش بانوان در جامعه اظهار کرد: پرورش یافتگی انسان به دوش مادر گذاشته شده که این یک لطف خلقت به بانوان است، همچنین پرورش دختران خود از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی یادآورشد: همچنین در برنامه های ۵ ساله رهبری رشد دختران، برداشتن موانع از مسیر موفقیت بانوان و توجه به ارتقا خانواده در اولویت قرار دارد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح آموزش زنان روستایی را برگزار کردیم، بسیاری از زنان و دختران در این طرح مشارکت کردند و نتایج خوبی هم حاصل شد.

خزعلی با بیان اینکه بانوان در عرصه‌های مختلف از جمله کارآفرینی پیگیر هستند، گفت: استعداد بانوان باید به عنوان گوهرهای هستی ارج نهاده شود و نسبت به شکوفایی استعداد آنها توجه شود.

راه اندازی جشنواره ملی «بهیندخت»با هدف پرورش هویت اسلامی ایرانی

عاطفه سادات مدبرنژاد مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش در ادامه این مراسم اظهار کرد: از اردیبهشت امسال این جشنواره با هدف پرورش هویت اسلامی ایرانی از طریق شناسایی و کشف استعدادهای و توانایی‌های دختران ایران در ۹ محور و در نقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم و دختران دانشجو معلم راه اندازی شد.

وی افزود: در مقطع ابتدایی نقاشی با موضوع آزاد و خطاطی با موضوع باب ششم گلستان سعدی و متوسطه اول و دانشجو معلم با محورها تولید پادکست در موضوع 《من به دختر بودنم افتخار می‌کنم》و عکس نوشته با موضوع 《دختران دانش آموز شهیده》 بود.

مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دوره متوسطه دوم در راستای مهار تورم و رشد تولید شعار سال اولین محور کارآفرینی و محور بعدی تولید ویدئو کست در موضوع اهمیت خانه و مدرسه و اتفاقات خوبی که در خانه و مدرسه رقم می‌خورد است.

مدبرنژاد یادآورشد: نهایت در بین دانشجو معلمان محورهای تولید ویدئو و کلیپ و ارسال آثار در موضوع نقش دختران در جامعه و خانواده با تاکید بر سبک زندگی اسلامی و ایرانی بود.از سراسرس کشور ۱۴۲۷ اثر از کشور به دبیرخانه ارسال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =