حسین حق وردی

عضو فراکسیون انقلاب در مجلس شورای اسلامی گفت:ابعاد جنایاتی که صهیونیست ها مرتکب شدند وسیع است و باید در دادگاه‌های بین المللی به عنوان جنایتکاران جنگی و نسل کشی محاکمه شوند.

به گزارش پیام خانواده  حسین حق وردی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد پذیرش آتش بس از سوی صهیونیست‌ها گفت: مقاومت مردم فلسطین پس از ۴۷ روز نتیجه داد و رژیم صهیونیستی پس از جنایات فراوان با آتش بس در غزه و شروط حماس موافقت کرد.

نماینده مردم شهریار بیان داشت: شدت جنایات صهیونیست ها در غزه نشان دهنده عمق و وسعت شکستی است که این رژیم متحمل شده است، علی رغم نسل کشی مردم غزه، رژیم صهیونیستی نتوانست به اهداف خود در نابودی حماس و آزادی سازی اسرایش دست یابد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به رسوایی صهیونیست ها در افکار عمومی جهان، تصریح کرد: تحولات غزه عمق وحشی گری صهیونیست ها را برای جهانیان به نمایش گذاشت و نشان داد که این رژیم کودک کش هیچ پایگاهی در بین مردم دنیا ندارد، امروز در دنیا این فلسطینی‌ها هستند که در قلوب همه مردم جای دارند و همه از صهیونیست ها و جنایات آنها بیزار هستند.

جنایت صهیونیستی‌ها در غزه، ادعای حقوق بشری تمدن غرب را به هم ریخت

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: جنایت صهیونیست ها در غزه، ادعای حقوق بشری تمدن غرب را به هم ریخت و نشان داد که مدعیان به اصطلاح حقوق بشر از جنایت و جنایتکاران حمایت می کنند البته ما معتقدیم که این جنایات با مدیریت و فرماندهی آمریکایی ها انجام می شود.

حق وردی با بیان اینکه بی خاصیتی مجامع و نهادهای بین المللی در بحران غزه اثبات شد، تصریح کرد: در بحران غزه دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی به موضوع اشغال ۷۵ ساله پرداخت و پس از این اظهارات به شدت مورد انتقاد و فشار مقامات آمریکایی و غربی قرار گرفت.

صهیونیست‌ها در دادگاه‌های بین‌المللی به عنوان جنایتکاران جنگی و نسل‌کشی محاکمه شوند

حق وردی نقش جمهوری اسلامی ایران در موضوع آتش بس غزه را مهم ارزیابی کرد و با اشاره به اقدامات آیت الله رییسی در مورد تحولات غزه گفت: مقاومت مقتدرانه مردم غزه و حمایت های کشورمان در این آتش بس موثر بود، البته این آتش بس مطلوب ما نیست، اما در نوع خود یک پیروزی محسوب می شود و نشان داد که رژیم صهیونیستی نمی تواند با عملیات نظامی حتی فقط یک نفر از اسیران خود را آزاد کند و باید به خواسته های مقاومت تن دهد.

وی افزود: ابعاد جنایاتی که صهیونیست ها مرتکب شدند وسیع است و باید در دادگاه‌های بین المللی به عنوان جنایتکاران جنگی و نسل کشی محاکمه شوند.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت چهار روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

بر اساس این توافق، حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم اسرائیل طی چهار روز آتش بس در جنوب و شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد و تل آویو متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

این آتش ‌بس ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی به غزه از جمله سوخت تعیین ‌شده برای نیازهای بشردوستانه را امکان پذیر ساخته است.

در همین حال، سازمان‌های غیردولتی از جمله عفو بین‌الملل تاکید کردند که آتش‌بس چهار روزه در غزه «ناکافی» است.

شمار شهدای ناشی از حملات وحشیانه و مستمر رژیم اسرائیل به نوار غزه در چهل و هفتمین روز از آغاز این جنایت به ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =