امیر دریادار حبیب‌الله سیاری

معاون هماهنگ کننده ارتش از برگزاری نخستین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش با شعار "از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی" در آذرماه خبر داد.

به گزارش پیام خانواده  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز چهارشنبه در نشست خبری درباره این نمایشگاه اظهار داشت: این رویداد از روز شنبه - ۱۸ آذرماه - به مدت یک هفته از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ در محل ستاد ارتش برگزار می‌شود و هدف آن به نمایش گذاشتن زنجیره تولید سرمایه انسانی یا رزمنده پروری برای انجام ماموریت ها و تربیت نیروی انسانی در طراز تمدن نوین اسلامی و ارایه الگوی مدون اثربخش و پیشرفته سامانه های آموزشی و پژوهشی است.

وی فرایند تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی را با دو هدف عنوان کرد و افزود: هدف این است که سرمایه انسانی در زمان صلح موجب ارتقا و توان بازدارندگی باشند و در زمان جنگ بتوانند در میدان عملیات حضور پیدا کنند.

دریادار سیاری بیان داشت: ما در ارتش هفت دانشگاه و ۳۱ دانشکده با ۱۵۲ رشته دانشگاهی در ارتش داریم که در این مجموعه ها ۳۵۰۷ تخصص در ۴۶۱۲۴دوره تدریس می شود. مدت زمانی که یک فرد نظامی طی می کند حدود ۱۰ سال است تا به مرحله رزمندگی برسد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: افرادی که در ابتدا جذب ارتش می شوند باید دانش و مهارت کافی را فرابگیرند تا تبدیل به یک رزمنده شوند لذا این رزمنده برای ما جایگاه بالایی دارد.

دریادار سیاری با بیان اینکه در هر سازمانی سرمایه انسانی با ارزش ترین سرمایه محسوب می شود، اضافه کرد: اگر سرمایه انسانی از کیفیت لازم برخوردار باشد، می تواند سازمان را سرافراز و موفق کند و موجب رشد آن سازمان شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر ما یک نیروی انسانی باید مومن، متعهد، منضبط، ایثارگر، شهادت طلب و اهل تعامل و همکاری باشد، تاکید کرد: ماموریت ارتش برابر قانون اساسی، دفاع از تمامیت ارضی کشور و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت بسیار سنگینی است و ارتش باید این آمادگی را داشته باشد و متناسب با شرایط زمانی آمادگی خود را ارتقا دهد.

دریادار سیاری گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه تربیت و آموزش فعالیت می کند و به دنبال این هستیم تا علم را به دانش و تخصص و مهارت تبدیل کنیم.
معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه برای مقابله با تهدیدات آینده باید سطح بررسی ها و آینده نگری ها را توسعه دهیم، اظهار داشت: امروز سرعت تغییرات فناوری بسیار بالا است و باید متناسب با آن حرکت کنیم. لذا ارتش با این نگاه همواره خود را برای مقابله با هرگونه تهدید در آینده آماده می کند.

دریادار سیاری گفت: امروز فناوری های به روز دنیا مثل کوانتوم، پلاسما، جنگ الکترونیک و پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران هم تبلور پیدا کرده است و ما برای جلوگیری از غافلگیری فناورانه در این مسیر حرکت می کنیم لذا تربیت و آموزش امروز برای مقابله با تهدیدات فردا است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ بویژه بعد از انقلاب فرآیند مدونی را در حوزه آموزشی دنبال کرده ایم و امروز نیز این آموزش ها از عمق و جامعیت مناسبی برخوردار بوده و در همه تمرینات و رزمایش ها به نمایش گذاشته شده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه استفاده از تجربیات دفاع مقدس در دستور کار آموزش ارتش است، گفت: تنها سازمانی که در طول بیش از ۲ سال کرونا آموزش ها را به صورت حضوری انجام داد نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. در ابتدای شیوع کرونا گفته شد که آلوده ترین مکان ها پادگان ها هستند اما ما یک نفر هم در مراکز آموزش تلفات نداشتیم و اثبات کردیم مطمئن ترین مکان ها، پادگان ها هستند و یک روز هم آموزش حضوری را تعطیل نکردیم.

دریادار سیاری افزود: جنگ‌های آینده عرصه نبردهای ترکیبی است و در آینده جنگ فقط در عرصه نظامی صورت نمی گیرد. به همین دلیل یکی از عرصه هایی که وارد سرفصل ها آموزش های ارتش شده است، فناوری های نوظهور از جمله جنگ شناختی و آموزش سواد رسانه ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =