کتابت

پیام خانواده- برای نخستین‌بار گروهی از شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در ماداگاسکار با حضور در کارگاه قرآن‌نویسی سوره‌هایی از قرآن کریم را طی ایام اعتکاف کتابت کردند.

به گزارش پیام خانواده؛ گروهی از معتکفان در مسجد مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در شهر آنتاناریو مادگاسکار در حاشیه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رجبیه برای نخستین‌بار به نوشتن سوره‌هایی از قرآن کریم اقدام کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی رحمتی، مدیر مجتمع امام رضا(ع) ماداگاسکار درباره این اقدام هنری منحصربفرد و ماندگار شیعیان ماداگاسکار گفت: یکی از برنامه‌های جالب توجه مراسم اعتکاف سال جاری در ماه رجب‌المرجب، آموزش و نگارش متن قرآن کریم در حین مراسم اعتکاف بود که با حضور تعدادی از حاضرین در مراسم انجام شد.

وی با بیان اینکه کتابت قرآن برای این گروه از جوانان آفریقایی که با حروف و خط عربی آشنایی چندانی ندارند، اثری هنری و ماندگار تلقی خواهد شد افزود: داوطلبان پس از گزینش برای نگارش قرآن، دو سوره از قرآن کریم را (ضحی و انشراح) کتابت کردند و به ۹ نفر از برترین قرآن‌نویسان با اهدای جایزه قدردانی شد.

مراسم اختتامیه اعتکاف جمعه شب، ۶ بهمن در مسجد مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) با حضور حجت‌الاسلام حسین احمدی قمی، معاون بین‌الملل ستاد بازسازی عتبات عالیات و سیدمحمدحسین چاوشیان، رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم) و سیدسعید رحیمی، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیة در ماداگاسکار و تعدادی از شیوخ بومی این منطقه برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم از سوی سیدسعید رحیمی، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی(ص) العالمیة در ماداگاسکار آغاز شد و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین احمدی قمی، معاون بین‌الملل ستاد بازسازی عتبات عالیات و یکی از شیوخ بومی این منطقه ادامه یافت و در نهایت با اعطای جوایز به برگزیدگان مسابقات قرآنی و کتابت سوره‌های قرآن به پایان رسید.

مراسم معنوی اعتکاف با مشارکت نمایندگی المصطفی(ص) و جمعی از مسلمانان کشور ماداگاسکار در مسجد مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در شهر آنتاناریو ماداگاسکار برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =