کد خبر: 13311
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
هادی عباسی

پیام خانواده - استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: آنچه امروز در جهان اسلام رُخ می‌دهد، درد مشترک عالَم اسلام است؛ امروز موظّف به حمایت از جریان مقاومت و مردم مظلوم غزّه هستیم و باید برای آنان دعا کنیم.

به گزارش پیام خانواده؛ نماز باشکوه عید سعید فطر، صبح امروز با حضور جمع کثیری از شهروندان محله بنیاد قم، در فضای باز بوستان بنفشه، به امامت آیت الله هادی عباسی خراسانی برگزار شد.

آیت الله هادی عباسی خراسانی در خطبه‌ اول نماز، با تبریک عید سعید فطر، این عید را در حقیقت، بازگشت انسان به فطرت پاک و خدادادیِ خود دانست و گفت: اگر از فطرت پاک همه موجودات عالم سوال کنیم که چه کسی شما را آفریده است، قطعاََ همه با عبارت "لَیَقُولُنَّ الله" پاسخ خواهند داد.

وی با اشاره به آیه شریفه‌ی "شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ"، روزه‌داری را پیش‌نیاز ماه مبارک رمضان و عظمت ماه خدا را به نزول قرآن دانست و افزود: خداوند از خزانه‌ی غیبش، آنچه بشر به آن نیاز داشته است را در قالب قرآن کریم، به انسان‌ها تفضّل فرموده است.

استاد سطوح عالی حوزه‌ علمیه قم با بیان این‌که در حقیقت دعاکردن، یکی از نیازهای همه‌ ماست، گفت: پاسخ این‌که چرا در نماز عید فطر و نماز عید قربان، چند قنوت می‌خوانیم و در آن به دعا می‌پردازیم، این روایت شریف است که "الدُّعاءُ سِلاحُ المُؤمِنِ"؛ زیرا این قنوت و این دعا، در حقیقت پُلی است که بنده بین خود و خدای دُرست می‌کند.

وی عید سعید فطر را به نوعی، عید تقسیم جوایز ارزیابی کرد و اظهار داشت: هر چه کاسه گدایی ما مبسوط‌تر باشد، از ریزش رحمت الهی بیشتر متنعّم خواهیم شد.

آیت الله عباسی خراسانی همچنین به شرح و توضیح بخشی از اسرار نماز عید فطر و قربان، پرداخت و با اشاره به عبارت شریف: "الْحَمْدُلِلَّهِ عَلَی مَا هَدَانَا وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلَی مَا أَوْلاَنَا" گفت: نماز عید، همه‌اش شکرگزاری است؛ هم شکر به نعمت هدایت است و هم شکر به نعمت ولایت.

این شاگرد مرحوم علامه حسن‌زاده به بعضی از فقرات دعای شریف عشرات اشاره کرد و این دعا را از جمله ادعیه مورد توجه و توصیه‌ی استاد عالیقدر خود دانست.

وی با تاکید بر این مطلب که انسان را از آن جهت انسان می‌گویند که ظرفیت اُنس گرفتن را خداوند در وجود او نهاده است، گفت: اُنس با خداوند، انسان را عابد می‌کند؛ اُنس با خود، سبب تهجّد و عارف بودنِ انسان می‌شود و در نهایت، اُنس با دیگران، انسان را متخلّق می‌نماید.

آیت الله عباسی خراسانی در خطبه دوم نماز عید سعید فطر، اشاره‌ای هم به مسائل روز دنیای اسلام داشت و خاطرنشان کرد: آنچه امروز در جهان اسلام رُخ می‌دهد، درد مشترک عالَم اسلام است؛ جنایات رژیم صهیونیستی در غزّه، بُمب‌باران‌های متعدد و زن و فرزند کُشی، قلب مسلمین را به در می‌آورد.

وی در پایان افزود: بر اساس روایت شریف نبوی که "مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ" امروز موظّف به حمایت از جریان مقاومت و مردم مظلوم غزه هستیم و باید برای آنان دعا کنیم.

گفتنی است مراسم اقامه نماز عید سعید فطر، به هّمت طلاب گروه تبلیغی جهادی شهید محمد رضا شفیعی و با همکاری هیئت متوسلین به حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و همسایگان محله بنیاد، برگزار شد.

اقامه نماز باشکوه عید فطر، در بوستان بنفشه قم اقامه نماز باشکوه عید فطر، در بوستان بنفشه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =